Apple continua să păstreze un loc înalt în clasamentul celor mai mari producători de smartphone-uri din lume, în ciuda faptului că telefoanele sale nu sunt nici pe departe printre cele mai accesibile. O mare parte din vânzări însă, sunt făcute în țara sa de origine, în SUA, unde Apple se pare că încă deține aproape jumătate din piața de smartphone-uri. Raportul de vânzări de telefoane mobile din SUA publicat de Canalys pentru trimestrul al doilea din 2020 demonstrează din nou cât de puternic este brandul iPhone în SUA.
În trimestrul al doilea din 2020 au fost vândute 31,9 milioane de smartphone-uri pe piața din SUA. Acest număr reprezintă o scădere cu 5% față de aceeași perioadă a anului trecut, dar o creștere față de trimestrul precedent cu 11%. Apple continuă să conducă piața te telefoane din SUA, cu Samsung pe un depărtat loc 2, în timp ce producători precum LG, Lenovo și TCL se fac remarcați cu procente de sub 10% din total.
Compania care a avut de câștigat cel mai mult în ultimul trimestru a fost, desigur, Apple, care datorită lansării iPhone SE, s-a bucurat de o creștere în vânzări. Dacă anul trecut în aceeași perioadă livra 13,6 milioane de unități pentru 40,8% din piață, în 2020 a reușit să livreze 15 milioane pentru 47,1% din piață. Vânzările cele mai mari le-a avut din nou iPhone 11, care a reușit să depășească chiar și vânzările de iPhone XR din aceeași perioadă a anului trecut cu 15%, care era cel mai bine vândut telefon la momentul respectiv.
Samsung a livrat un număr mult mai mic de telefoane în SUA în T2 2020. De fapt, vânzările sale sunt la jumătate față de Apple: 7,4 milioane de unități pentru 23,2% din piața de telefoane. Compania a stagnat față de anul trecut, când a vândut același număr de unități și avea tot cam 22,3% din piață. Cele mai populare modele ale sale au fost Galaxy A10e și A20.
LG este pe locul al treilea, cu 3,5 milioane de unități livrate, deci la jumătate față de Samsung, pentru 11% din piață. Față de anul trecut, când avea 13% cu 4,3 milioane de unități, LG a scăzut cu 19 procente. Lenovo însă, prezent pe piață cu brandul Motorola, a reușit să crească la 6,9% cotă de piață cu 2,2 milioane de unități vândute, față de 2 milioane anul trecut. În cele din urmă, TCL este compania de pe locul al cincilea, cu o scădere de 43% față de anul trecut: 1,3 milioane de unități vândute pentru 4% din piață.
Alte companii au mai livrat încă 2,4 milioane de unități, pentru a completa ultimele 7-8 procente ale pieței. Prețul mediu al unui smartphone în SUA în T2 2020 a fost de 503 dolari, cu 10% mai mic decât în aceeași perioadă a anului 2019. Motivul ar putea fi orientarea utilizatorilor către modele mai ieftine, întrucât noile flagship-uri cu Android cu 5G sunt foarte scumpe, în timp ce iPhone SE și iPhone 11 sunt cele mai ieftine și cele mai populare iPhone-uri, mai ieftine și decât modelele iPhone XR de anul trecut.
sursa: Canalys