Un studiu Counterpoint pentru trimestrul al doilea din 2020 dezvăluie faptul că Apple a reușit din nou să strângă cele mai mari încasări și profituri de pe piața de smartphone-uri. Vânzările companiei au fost în creștere, în ciuda trendului descendent al pieței din cauza pandemiei, mai ales în condițiile în care telefoanele premium au scăzut cu 8% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Trimestrul al doilea a fost din nou condus de Huawei la capitolul volum de vânzări. Grosul acestor vânzări a fost realizat în China, unde telefoanele companiei sunt la mare căutare în ultimul an. Huawei a vândut 54,8 milioane de unități în trimestrul 2 din 2020, o scădere cu 1,8 milioane față de aceeași perioadă a anului trecut, compania având acum 20% din piață, o creștere de la 16% în 2019.
Samsung este per locul al doilea în T2 cu 54,2 milioane de unități, scădere masivă de la 76,3 milioane în T2 2019, dar o scădere destul de mică de la 21 la 20% atunci când vine vorba despre cota de piață. Apoi avem Apple cu 37,5 milioane de unități, în creștere cu un milion de unități față de anul trecut și cu o cotă de piață de 14% față de 10% în trecut. Următoarele locuri sunt ocupate de Xiaomi, Oppo, Vivo, Lenovo/Motorola, Realme, LG și Tecno.
Chiar dacă are doar 14% din piață la nivel de volum de vânzări, Apple a încasat 34% din veniturile de pe piața de smartphone-uri, aproape cât Samsung și Huawei adunate. Pe locul doi este Huawei cu 20%, iar Samsung pe locul al treilea cu 17%. Următorii „jucători” sunt Vivo cu 7% din venituri și Oppo cu 6%. Restul industriei, adică toți ceilalți producători de smartphone-uri de pe piață au împărțit între ei restul de 16% din veniturile la nivel global.
Apple a avut succes în special în China, unde a înregistrat creștere de la an la an de 32%, înregistrând cea mai mare creștere din regiune. De altfel, singura altă companie care a înregistrat creștere în China a fost Huawei cu 14% față de anul trecut. Vivo, Oppo și Xiaomi au înregistrat scăderi între 29 și 35%.
sursa: Phone Arena