Apple a publicat un raport realizat de Analysis Group care încearcă să demonstreze că App Store oferă șansa de diversitate în ecosistemul său. Practic, Apple încearcă să demonstreze că, deși oferă servicii concurente cu cele ale altor companii de pe App Store, precum Apple TV+ sau Apple Music, acestea reușesc să atragă un număr mai mare de utilizatori la nivel internațional. Practic, Apple încearcă să demonstreze că nu are un „monopol”, deși multe dintre companiile pe care le menționează au acuzat compania de astfel de practici în trecut.
Apple se concentrează pe trei categorii de aplicații și pe patru regiuni în prezentarea de pe site-ul său. Este vorba despre streaming de muzică, servicii de navigație și servicii de streaming de filme. Apple încearcă astfel să demonstreze că Netflix, Amazon Prime video, Spotify sau Google Maps sunt servicii mult mai populare decât cele pe care le oferă Apple în prezent.
Conform Analysis Group, la capitolul streaming de muzică, Apple nu este lider în niciuna dintre regiuni, sau nici măcar pe locul al doilea. Spotify are de 1,6 ori mai mulți utilizatori în SUA și Franța decât Apple Music, în timp ce Melon din Coreea de Sud are de 6 ori mai mulți utilizatori. Alte servicii mai mari decât Apple Music sunt Pandora, Deezer, Line Music sau Genie.
La capitolul hărți, SUA, Franța și Japonia folosesc Google Maps predominant, cu utilizatori între 1,5x și 4,7x mai mulți decât Apple Maps. Coreea de Sud este iar o piață neobișnuită, NAVER Map fiind cea mai populară acolo cu de 7,7x mai mulți utilizatori decât Apple Maps, urmată de KakaoMap. Waze și Yahoo Maps sunt mențiuni în celelalte regiuni.
În cele din urmă, avem serviciile de streaming de filme, unde Apple TV+ este cu mult depășit peste tot. În SUA, Netflix are de 17 ori mai mulți utilizatori, iar hului de 3,2 ori mai mulți. În Franța, Netflix are de 35x mai mulți utilizatori, cu Prime Video de la Amazon pe locul 2 cu servicii de 5 ori mai populare. În Japonia însă, Apple TV+ nu pare să aibă succes. Acolo Amazon conduce cu servicii de 407 ori mai populare, în timp ce Netflix are de 256 ori mai mulți utilizatori decât Apple.
Apple mai menționează că raportul demonstrează și faptul că Apple nu are o prezență pe anumite segmente de piață, precum social media, dating, travel sau comenzi de mâncare, dar și faptul că aplicațiile sale sunt în general mai puțin populare decât cele ale dezvoltatorilor de pe App Store, inclusiv pentru cele care vin preinstalate.
Acest tip de rapoarte nu par să impresioneze însă autoritățile, care în continuare cercetează practicile monopolare ale companiei. În UE, în special, autoritățile doresc să forțeze compania să deschidă mai mult software-ul, permițând un grad mai mare de concurență pe platformele sale, inclusiv în domeniul plăților. De asemenea, UE dorește să oblige Apple să treacă la mufe USB-C pentru smartphone-uri, dar și să asigure compatibilitate a serviciilor sale cu alte platforme.
sursa: Apple Newsroom