Apple obişnuia ca în fiecare an, la scurt timp după lansarea unei noi generaţii de telefoane iPhone, să facă publice cifrele de vânzări realizate, anunţând la final că noul iPhone este cel mai bine vândut model din istoria companiei. Nu şi anul acesta.
De ceva timp, expresiile „complet nou”, „inovator” şi „nemaiîntâlnit” se regăsesc mai mult în prezentările Apple, fără a avea acoperire şi în calităţile produsului finit, care pare mai degrabă un upgrade adus modelului de anul trecut. Acesta pare să fie cazul şi cu iPhone 7, faţă de care nici măcar oficialii Apple nu se arată la fel de încrezători ca în trecut, trecând la secret cifrele exacte de vânzări.
Explicaţia oficială este că vânzările iniţiale sunt dictate în principal de stocurile disponibile şi nu de cererea reală venită din piaţă, astfel că statisticile iniţiale de vânzări nu sunt reprezentative şi drept urmare nu vor fi publicate.
Privind însă istoricul de până acum, observăm că în week-end-ul lansării vânzările iPhone au fost de fiecare dată mai mari decât în anul anterior: iPhone 6S şi 6S Plus – 13 mlioane unităţi, iPhone 6 şi 6 Plus -10 milioane, iPhone 5S şi 5C – 9 milioane unităţi în anul 2016, respectiv 5 milioane de telefoane iPhone 5 vândute în 2012. Astfel, pentru ca Apple să depăşească rezultatul de anul trecut, seria iPhone 7 şi iPhone 7 Plus ar trebui să genereze vânzări considerabil mai mari decât iPhone 6S.
În loc să pregătească anunţul unui nou record, oficialii Apple par în schimb să „avertizeze” fanii că stocurile iPhone 7 vor fi epuizate rapid iar cererea pentru noul model nu va duce la reaprovizionarea imediată a stocurilor din magazine. În realitate, strategia aleasă ar putea avea scopul de a masca o eventuală evoluţie sub aşteptări a noului iPhone, ascunzând investitorilor şi partenerilor cifrele exacte de vânzări.