Contracția generală a vânzărilor raportată din piața smartphone pentru trimestrul Q4-2020 a lovit dur în producătorii de mai mică anvergură, doar Apple și Samsung reușind să valorifice oportunitățile apărute.
Deși piața smartphone suferit o contracție a vânzărilor de doar 6%, comparat perioadei similare din anul 2019, sincopele apărute pe lanțurile de aprovizionare și tendința de reorientare a cumpărătorilor spre brandurile consacrate a lovit puternic în vânzările producătorilor cu statut mai puțin privilegiat.
Potrivit datelor furnizate de Counterpoint Research, Apple și Samsung au fost singurii producători OEM care au raportat creșteri ale vânzărilor în ultimul trimestru al anului 2020. Apple a obținut rezultate peste așteptări cu noua serie iPhone 12. În schimb, Samsung atribuie creșterea de 5% a vânzărilor trimestriale mai ales modelului Galaxy S20 FE, foarte bine vândut spre finalul lui 2020.
Cererea pentru iPhone 12 a epuizat în multe cazuri stocurile disponibile, operatorii de telefonie derulând campanii promoționale care au atras atât cumpărători noi, cât și pe cei veniți pentru upgrade.
Succesul modelului Samsung S20 FE 5G este atribuită mai ales încadrării la domeniul de preț 1000 USD, atrăgând cumpărătorii care doresc să cheltuiască mai puțin pentru un flagship premium, achiziționat în vremuri de pandemie.
În schimb, companii precum Motorola, Alcatel, HMD Global și chiar Google au avut de gestionat căderi abisale ale vânzărilor realizate, intrând în anul 2021 cu pierderi masive de recuperat. Din păcate pentru aceștia, recâștigarea clienților pierduți în favoarea giganților Apple și Samsung va fi un proces de durată.