Urmând celei mai „comerciale” lansări Apple din ultimii ani, disponibilitatea iPhone 14 va fi asigurată de sus în jos, începând cu modelul mai scump și continuând cu versiunile mai ieftine, în limita disponibilității stocurilor de componente și a capacității de producție în fabricile contractate de Apple.
Strategia Apple este conturată în urma unui studiu întreprins de celebrul analist Ming-Chi Kuo, arătând că Apple încă resimte penuria de componente esențiale, organizând lanțul de aprovizionare și activitatea din fabricile asiatice responsabile cu fabricarea de telefoane iPhone 14 Pro.
Astfel, deși s-ar vinde mai bine din punct de vedere numeric, echiparea standard iPhone 14 ar reprezenta doar 10% din totalul unităților nou fabricate. Mai rău, modelul intermediar iPhone 14 Plus primește doar 5% din capacitatea de producție disponibilă în total. Cerut foarte mult în cadrul pachetelor cu abonament (la care prețul real nu prea contează în mintea cumpărătorilor), modelul iPhone 14 Pro ar beneficia de 85% din capacitatea de producție actuală. Altfel spus, Apple „știe” cu nu poate livra prea multe exemplare iPhone 14 în perioada imediat post-lansare, așa că a ales opțiunea care aduce cel mai mult profit.
Prioritatea acordată diferitelor versiuni iPhone 14 este reflectată și în datele precizate pentru disponibilitatea în magazine, modelul Pro fiind așteptat din data de 16 septembrie, împreună cu echiparea standard. Mai degrabă, stocurile de telefoane iPhone 14 în echiparea de bază sunt asigurate doar pentru lansarea inițială, cumpărătorii care nu reușesc să comande în primele ore sau zile după startul vânzărilor rămânând să aștepte mult și bine după noi stocuri iPhone.
Vestea oarecum bună este că diferența de preț între modelul de bază iPhone 14 și versiunea Pro este de numai 200 dolari (799 vs 999 dolari, după valorile oficiale valabile pentru cumpărătorii din SUA). Din păcate, pentru cumpărătorii din alte regiuni ale lumii prețul final pare că va fi puternic influențat de inflație și taxele practicate de autoritățile locale, în ecuație intrând și creșterile speculative de prețuri practicate pe lanțul de magazine retail, care nu vor ezita să exploateze orice discrepanță sesizată între cerere și stocurile disponibile.