În timp ce vânzările de PC-uri continuă să scadă, marii producători de componente şi accesorii sunt nevoiţi să-şi reorganizeze activitatea ţintind nişe de piaţă mai profitabile, cum ar fi Internet-of-Things (Intel) sau piaţa smartphone, unde cei de la ASUS par să fi descoperit reţeta succesului.
Cu o reputaţie bună în rolul de furnizor pentru componente PC, accesorii pentru gaming şi sisteme laptop, ASUS a reuşit consolidarea unui brand de succes şi în piaţa smartphone, unde seria de produse ZenFone câştigă tot mai mulţi utilizatori fideli.
Urmând anunţului modelelor ZenFone Zoom 3 şi ZenFone AR la expoziţia CES 2017, un nou raport dezvăluie planuri ambiţioase pentru creşterea vânzărilor în următorii ani. Spre exemplu în anul 2016 vânzările companiei în piaţa smartphone au atins 20 milioane unităţi, fiind în mare parte susţinute de seria ZenFone 3.
Prezentat la expoziţia CES 2017, ASUS ZenFone AR s-a făcut remarcat prin calitatea de prim smartphone echipat cu 8GB memorie RAM şi suport atât pentru funcţionalitatea Google Daydream (vizionare de conţinut VR), cât şi Google Tango (realitate augmentată). Oferta de produse va fi completată în Q2-2017 cu seria ZenFone 4, cuprinzând şi modele smartphone accesibile unui public mai numeros.
Cu o prezenţă solidă şi în China, ASUS a lansat pentru această regiune modelul ZenFone Pegasus 3S, un smartphone cu ecran de 5.2” şi 3GB memorie RAM, oferit pentru echivalentul a 290 dolari.
Pentru acest an compania mizează pe o creştere cu 5% a vânzărilor în ansamblu, mergând până la 20% în unele regiuni. Pentru următorii trei ani ambiţiile sunt însă mult mai mari, ASUS ţintind vânzări anuale de 35-40 milioane unităţi, respectiv atingerea unei cote de 3% din vânzările smartphone realizate la nivel global.