Apple și Google ar putea fi văzute din exterior drept companii concurente, cel puțin pe piața de smartphone-uri, unde fiecare companie are câte o platformă software proprie. Totuși, cele două companii colaborează mai mult decât este evident la prima vedere, iar investigațiile legate de monopolul Google asupra căutărilor în Marea Britanie a dezvăluit un lucru foarte interesant. Știm acum cu aproximație cât de mulți bani oferă Google celor de la Apple anual pentru a păstra motorul său de căutare setat implicit pe dispozitivele Apple.
Reuters spune că autoritățile britanice investighează relația dintre Google și Apple pentru monopol. Faptul că gigantul american plătește foarte mulți bani către Apple și alte companii partenere pentru a păstra Google drept motorul de căutare implicit creează o „barieră imensă care stă în calea dezvoltării” altor soluții similare. Adevărul este că nu sunt multe companii de tehnologie și în special din domeniul căutărilor online care ar plăti anual peste 1,5 miliarde de dolari (1,2 miliarde lire sterline) pentru a păstra motorul său de căutare implicit pe dispozitive vândute în Marea Britanie.
O mare parte dintre acești bani, cheltuiți doar în Marea Britanie s-au dus de la Google către producătorul de iPhone, iar restul la diverși alți parteneri din domeniul tehnologiei. Alte companii precum Microsoft, Yahoo! Sau DuckDuckGo plătesc de asemenea bani către Apple doar pentru a fi listate drept opțiuni alternative la Google, care este setat ca implicit atunci când pornești un nou iPhone sau Mac.
Conform cercetătorilor din domeniu, Apple încasează aproximativ 9 miliarde de dolari anual din astfel de parteneriate. Aceste încasări au margini de profit de 90%. De asemenea, 80% din acești bani vin de la Google. Astfel, putem concluziona că aproximativ 7,2 miliarde de dolari din încasările Apple din 2019 au venit direct de la concurentul său principal de pe piața de smartphone-uri.
Autoritățile britanice iau acum în considerare obligarea producătorilor de dispozitive să afișeze la prima configurare o căsuță de alegere pentru motoarele de căutare. Apple se opune acestei măsuri, spunând că ar fi o decizie care i-ar costa foarte mult.