Huawei, Oppo şi Vivo, cele trei mărci chineze de smartphone-uri care fac parte din topul celor mai mari cinci producători mondiali de astfel de dispozitive, şi-au redus comenzile de noi unităţi cu câte 10% în ultimul trimestru al acestui an. Motivul este, evident, cererea mai redusă pentru dispozitivele lor. O cerere mai slabă pentru telefoane inteligente a fost înregistrată şi la nivel global.
Potrivit DigiTimes, cei trei producători au început să acumuleze stocuri din ce în ce mai mari.
Huawei, Oppo şi Vivo sunt cei mai mari jucători în China, cea mai mare piaţă de smartphone-uri din lume.
Compania chineză care pare să fie imună la scăderea cererii este Xiaomi. Marca a depăşit recent Samsung în India, piaţa de smartphone-uri care înregistrează cea mai rapidă creştere.
În ceea ce priveşte Huawei, compania se pregăteşte să intre pe piaţa din SUA prin intermediul operatorilor telecom. Un anunţ va fi făcut în cadrul salonului de electroncie CES 2018, care se ţine la Las Vegas. Un plan similar are şi Xiaomi.