Comisia Europeană a prezentat, miercuri, un proiect care prevede introducerea unei taxe digitale la nivel comunitar, impusă în funcţie de zona obţinerii profitului, nu de locul în care se află sediul companiilor din domeniul tehnologiei informaţionale, transmite Mediafax.
„Comisia Europeană a propus miercuri noi reglementări pentru a se asigura că activităţile de afaceri din domeniul digital sunt taxate într-un mod corect şi care să favorizeze creşterea economică în spaţiul Uniunii Europene. Măsurile propuse vor face Uniunea Europeană lider mondial în domeniul conceperii de legi fiscale adecvate economiei moderne şi erei digitale”, anunţă Comisia Europeană într-un comunicat postat pe site-ul instituţiei.
„Propunerile de acum intervin în contextul în care statele membre caută soluţii permanente şi durabile pentru a asigura o distribuire corectă a impozitelor obţinute din activităţile online, după cum liderii UE au solicitat în mod urgent în octombrie 2017. Profiturile din activităţi lucrative precum comercializarea de date şi conţinut nu intră sub incidenţa actualelor reglementări fiscale”, subliniază Comisia Europeană.
Comisia Europeană a prezentat două propuneri legislative care ar urma să conducă la „impozitarea mai corectă” a activităţilor digitale în Uniunea Europeană. „Prima iniţiativă vizează reformarea reglementărilor fiscale pentru companii, astfel încât profiturile să fie înregistrate şi impozitate în zona în care companiile au interacţiuni semnificative cu utilizatorii prin canale digitale. Aceasta este soluţia pe termen lung preferată de Comisia Europeană. A două propunere răspunde apelurilor din numeroase state membre pentru introducerea unui impozit interimar care să acopere principalele activităţi digitale care în prezent nu intră sub incidenţa reglementărilor în UE”, explică Executivul UE.
CITEŞTE ŞI: Banca Transilvania va integra inteligenţa artificială în aplicaţiile sale
„Se va considera că o platformă digitală va avea o prezenţă impozabilă ori o prezenţă permanentă într-un stat membru dacă îndeplineşte unul dintre următoarele criterii: este depăşit pragul de venituri anuale de şapte milioane de euro într-un stat membru; există peste 100.000 de utilizatori într-un stat membru într-un an fiscal; sunt semnate peste 3.000 de contracte de afaceri pentru servicii digitale între o companie şi utilizatori într-un an fiscal”, continuă Comisia Europeană.