După ediţia din acest an a Black Friday, eMAG a oferit câteva concluzii la care a ajuns după eveniment. Potrivit companiei, comerţul online „a intrat sub dominaţia mobile shopping”, încrederea în plăţile online a ajuns la cel mai înalt nivel, iar clienţii au comandat mai multe produse din game superioare, cu caracteristici tehnice mai bune.
„Principalele fenomene pe care le-am înregistrat în Black Friday 2017 sunt: dominaţia mobilului, saltul istoric al plăţilor cu cardul şi orientarea clienţilor către produse din game superioare. Shopping mall-ul din buzunarele oamenilor, smartphone-ul, a devenit cea mai simplă şi eficientă modalitate de a achiziţiona produse online, cu o pondere de peste 2 treimi din totalul vizitelor de Black Friday. Este un trend pe care noi l-am anticipat în urmă cu 6-7 ani şi estimăm că va creşte în continuare”, a declarat Tudor Manea, director general al eMAG.
De asemenea, încrederea în plata cu cardul a atins un vârf istoric, plăţile cu cardul depăşind pragul important de 30% în timpul Black Friday (30,7% faţă de 26% în 2016).
Valoarea medie comandată de client a ajuns la 970 lei la eMAG. „Clienţii au comandat produse din game superioare, cu mai multe funcţii şi cu specificaţii mai bune. Această tendinţă este suţinută de creşterea veniturilor din ultimul an şi de deschiderea de a investi în calitatea vieţii”, a completat Tudor Manea.
Cele mai mari creşteri ale valorii medii la produsele comandate au fost înregistrate în categorii precum: telefoane mobile, gaming şi PC-uri, mobilă, televizoare, produse audio şi video, electrocasnice mici, fashion şi cosmetice. Principalele categorii cu cerere în creştere, raportat la anul trecut, sunt fashion, îngrijire personală, anvelope şi televizoare.