Potrivit companiei de analiză Gartner, vânzările smartphone au scăzut în Q3-2020 cu 5.7%, față de perioada similară a anului trecut, livrările totalizând 366 milioane de unități la nivel global.
Deși marchează un declin față de anul trecut, datele pentru trimestrul Q3 indică totuși o îmbunătățire clară a vânzărilor, comparat prima jumătate a anului, când măsurile de carantină impuse pentru gestionarea pandemiei COVID-19 au determinat în trimestrul Q2 o scădere cu 20% a vânzărilor.
Specialiștii Gartner se arată încrezători în șansele de revigorare a pieței smartphone, impulsionată de sezonul cumpărăturilor de iarnă și lansarea de noi modele smartphone cu 5G. Sugestive pentru apetitul în creștere al consumatorilor sunt și campaniile de reduceri precum Black Friday, care deși s-au desfășurat aproape exclusiv online au generat vânzări solide.
Venind cu predicții despre viitor, compania de analiză IDC prognozează pentru trimestrul Q4-2020 o creștere cu 2.4% a vânzărilor smartphone, comparat anului 2019. Creșterea va fi în mare parte atribuită vânzărilor de telefoane 5G, disponibile la prețuri care le fac accesibile unui public din ce în ce mai larg. Potrivit IDC, prețul mediu de vânzare pentru un smartphone cu 5G în 2020 este de 611 dolari, dar va scădea la 453 dolari până în 2024. Ca și până acum, vânzările smartphone vor fi dominate tot de telefoane cu sistem Android, oferta fiind mult mai variată la gama low-cost decât pe segmentul iOS.
În privința mărcilor, Samsung, cu dispozitivele sale Android, conduce în topul vânzărilor globale cu 80,8 milioane de unități și o cotă de piață de 22%. De fapt, Samsung și Xiaomi au fost singurele două companii din top 5 care au înregistrat o creștere a vânzărilor în Q3, respectiv de 2,2% și 34,9%. Vânzările Xiaomi au fost atât de bune încât producătorul chinez a depășit până și Apple, din punct de vedere al numărului de telefoane livrate.
De asemenea, demn de remarcat: vânzările globale de telefoane mobile – o cifră care include atât smartphone-uri, cât și telefoane cu caracteristici – au scăzut cu 8,7% 401 milioane de unități. Acest lucru subliniază nu doar cât de puține telefoane clasice se vând în acest moment (smartphone-urile pot fi adesea chiar mai ieftine de cumpărat, în funcție de mărcile implicate), ci și faptul că aceste dispozitive mai puțin sofisticate resimt o scădere a vânzărilor chiar mai abruptă decât era prognozat.