Compania Uber a dat naștere unei controverse după ce a trimis zeci de mii de biciclete electrice la centre de reciclare, în loc să le doneze.
Decizia a fost luată după ce compania a ieșit din business-ul de bike-sharing. În urmă cu doi ani, Uber a achiziționat startup-ul Jump pentru 200 de milioane de dolari. Acum trei săptămâni, firma a fost vândută companiei Lime. Majoritatea angajaților vor fi concediați, iar o parte din bicicletele Jump – cele mai noi – vor ajunge la noul proprietar al afacerii.
Totuși, alte 20.000 de biciclete mai vechi sunt trimise la reciclare. Mai multe clipuri video publicate pe Twitter arată sute de biciclete care așteaptă să fie dezmembrate sau care sunt distruse de o gheară imensă. Sunt demontate bateriile și anvelopele, iar apoi metalul din vehicule este reciclat.
„De ce nu au fost aceste biciclete donate, ca să poată fi folosite în continuare”, s-a întrebat antreprenorul Cris Moffitt, citat de Fast Company.
Un purtător de cuvânt al Uber a declarat că s-a luat în calcul varianta ca vehiculele să fie donate, dar foarte multe sunt vechi și ar fi necesitate investiții serioase în recondiționare pentru a nu îi pune în pericol pe viitorii utilizatori.
Lime nu a anunțat încă de ce nu a cumpărat și modele mai vechi de biciclete împreună cu Jump.
Bikes on bikes on bikes just being needlessly recycled instead of repurposed????️ pic.twitter.com/6eHNfyimwv
— Cris Moffitt (@CrisMoffitt) May 22, 2020
Puteau fi, totuși, donate?
Bicicletele au fost dezvoltate special pentru a fi folosite de compania de bike-sharing. Au încărcătoare proprietare, care încarcă mai multe unități o dată. Dacă bateriile sunt înlăturate, bicicletele sunt prea grele pentru a fi folosite tot timpul cu ajutorul pedalelor. Din acest motiv, vehiculele nu puteau fi donate unor copii.
Totuși, unii oameni cred că aceste biciclete electrice ar fi putut fi folosite de organizații non-profit sau de alte companii.
CITEȘTE ȘI:
FIIDO D2 – bicicletă electrică pliabilă, pentru călătorii în oraş şi plimbări de agrement [REVIEW]