BlackBerry a anunţat că nu îşi va mai concepe propriile smartphone-uri şi se va baza pe hardware existent produs de parteneri, precum Alcatel. Compania se va concentra în continuare pe servicii şi software.
Potrivit estimărilor, BlackBerry va vinde în acest an, la nivel global, aproximativ 4 milioane de telefoane. Cifra este foarte mică dacă ţinem cont că pe o piaţă de mici dimensiuni precum România se vând anual aproximativ 3 milioane de smartphone-uri.
În 2011, compania canadiană arăta cu totul altfel. La momentul respectiv BlackBerry livra mai mult de 50 milioane de telefoane inteligente.
După 2012, declinul companiei, care la vremea respectivă se numea Research In Motion, a fost unul accelerat. În luna mai din 2012 compania anunţa pierderi trimestriale şi concedia 2.500 de angajaţi din cei 16.500 pe care îi avea la momentul respectiv.
La jumătatea lui 2008, compania avea o capitalizare bursieră de 78 de miliarde de dolari. Patru ani mai târziu, valoarea BlackBerry era de circa 5,2 miliarde de dolari, iar astăzi a ajuns la
4,15 miliarde de dolari.
You will find more statistics at Statista