Declinul Huawei: Compania, lovită de sancțiunile SUA, va vinde afacerea Honor

14.10.2020
Declinul Huawei: Compania, lovită de sancțiunile SUA, va vinde afacerea Honor
Foto: Profimedia Images

Huawei Technologies discută cu compania Digital China Group Co Ltd și cu alte entități interesate vânzarea unor părți importante din divizia de smartphone-uri Honor.

Tranzacția ar putea fi evaluată la 3,7 miliarde de dolari, potrivit surselor Reuters. Huawei are dificultăți în a procura componente pentru dispozitivele pe care le produce după ce a fost inclusă de administrația Trump pe o listă neagră. Ulterior, acolo au ajuns și alte companii importante din statul asiatic, suspectate de legături cu regimul comunist de la Beijing. Printre acestea se află SMIC, cel mai mare producător de semiconductori din China.

Citește și: Pare de necrezut, dar un analist crede că Huawei ar putea ieși de pe piața de smartphone-uri

Marca Honor a fost lansată de Huawei pentru a se adresa utilizatorilor tineri, cu bugete mai limitate.

Printre activele pe care Huawei vrea să le vândă se numără marca Honor, precum și diviziile de cercetare & dezvoltare și logistică.

Cine sunt „pețitorii” Honor

Digital China, principalul distribuitor al smartphone-urilor Honor, conduce în cursa pentru achiziția activelor. Printre companiile interesate se mai numără, potrivit Reuters, TCL și Xiaomi.

Marca Honor a fost lansată de Huawei în 2013 și a devenit rapid una de succes. Afacerea operează aproape independent de Huawei și concurează cu Xiaomi, Oppo și Vivo în China pe segmentul de smartphone-uri cu prețuri accesibile.

Dacă ajunge să fie deținută de altă companie, Honor scapă de restricțiile impuse Huawei și poate concura din nou de la egal la egal cu alte mărci, inclusiv pe piețele vestice. De exemplu, marca ar avea din nou acces la chipset-uri Qualcomm și la cele mai noi versiuni ale sistemului de operare Android.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult