Brandul Nord deținut de OnePlus, la rândul său un activ al gigantului chinez BBK, ar putea fi vândut pe de-a-ntregul sau oferit spre utilizare sub licență altor producători OEM de telefoane inteligente.
Rețeta a fost aplicată deja de deținătorii altor branduri smartphone cândva de mare succes, precum Nokia și HTC, rezultatul fiind de fiecare dacă același: valorificarea apetitului consumatorilor de către un producător până atunci anonim în piața smartphone.
Unul din posibilele scopuri ar putea fi mai buna valorificare a brandului Nord pe piața din India, eventual, cu ajutorul unei echipe de ingineri și fabrici locale, în măsură să răspundă mai bine așteptărilor consumatorilor din regiune, totodată livrând produse la prețuri și mai competitive decât până acum.
Presupunând că aranjamentul nu include și continuarea activităților în alte regiuni, rămân două posibiliotăți: telefoanele OnePlus Nord vor fi dezvoltate și livrate în continuare de producătorul actual, sau vor continua ca un brand local pentru India, dispărând din piețele vestice. Din fericire, prima variantă pare să aibă mai multă credibilitate, dacă ne raportăm la actuala strategie OnePlus pentru repoziționarea brandului Nord către segmentul de telefoane premium și flagship.
Rămâne de văzut și ce rol va avea mai departe OxygenOS, firmware-ul alternativ a cărui dezvoltare ar urma să fie preluată de noua echipă Nord.
Aparent, planurile de vânzare a brandului Nord vizează inclusiv diversificarea pe cât mai multe segmente viabile comercial. Astfel, am putea vedea și televizoare, căști wireless, accesorii de fitness, dispozitive Power Bank și alte dispozitive semnate cu brandul Nord.
Cert este că vânzarea brandului Nord nu ar fi o mișcare fără precedent pentru deținătorul BBK Electronics, mega-corporația cu sediul în China aplicând aceeași rețetă și pentru brandul Realme. Nici măcar la nivelul industriei nu ar fi ceva nou, Xiaomi licențiind deja brandul Poco către parteneri OEM, veghind doar asupra păstrării imaginii de brand și păstrarea unui anume nivel de calitate al dispozitivelor livrate consumatorilor.