După ce anul trecut a „îngropat” peste 15 miliarde dolari în dezvoltarea unui Metavers de care mai nimeni nu pare interesat, compania lui Mark Zuckerberg pierde colaborarea cu Disney, unul dintre cei mai promițători parteneri de conținut.
Potrivit informațiilor obținute pe surse, gigantul Disney a închis divizia Metavers și a concediat echipa de aproximativ 50 de angajați responsabil cu adaptarea/crearea de conținut pentru universul VR imaginat drept succesorul rețelei Facebook. Măsura încă neanunțată oficial face parte dintr-un program mai amplu de restructurare, vizând reduceri de costuri și eficientizarea companiei prin disponibilizarea a până la 7000 de angajații.
Anunțate la scenă deschisă chiar de fondatorul Facebook, planurile pentru un Metavers în care toată lumea va purta dispozitive AR/VR și interacționa cu alte persoane într-un univers virtual controlat de o singură companie au pus în gardă marii jucători din industria de tehnologie, numeroase companii anunțând aproape noapte pregăti pentru intrarea în Metavers. Ba chiar, teama de a fi prins pe picior greșit a fost atât de mare încât până și Apple părea că se grăbește să dea un răspuns, apărând zvonuri privind dezvoltarea unei alternative Metaverse, special pentru ecosistemul iOS.
De partea sa, în urmă cu doar un an Disney anunța prin vocea fostului CEO Bob Chapek un plan pentru dezvoltarea de noi modalități interactive pentru alinierea ofertei de conținut Disney cu noile tendințe din industria de tehnologie. Noua ofertă de conținut urma să fie integrată cu abonamentele Disney+ și alte servicii legate de operațiunile retail din parcurile tematice Disney.
Foarte optimist în ce privește șansele de reușită, Chapek promitea „combinarea… experiențelor fizice și digitale” în ecosistemul Metaverse, pe care îl numea „următoarea frontieră a povestirii”.
Deși nu implică neapărat abandonarea definitivă a ambițiilor pentru Metavers, decizia luată de noul CEO Disney, Bob Iger, pare să indice pregătirea unei noi direcții pentru companiei. Spre exemplu, serviciile bazate pe ChatGPT și alte tehnologii de inteligență artificială ar putea fi deosebit de „eficiente” pentru facilitarea unei experiențe Disney mai interactivă și atrăgătoare pentru copii.