Doi români vor să-i atragă la Cluj pe antreprenorii britanici nemulţumiţi de Brexit. Campania lor se bucură de un succes neaşteptat

30.06.2016
Doi români vor să-i atragă la Cluj pe antreprenorii britanici nemulţumiţi de Brexit. Campania lor se bucură de un succes neaşteptat
Doi români au lansat pe cont propriu o campanie online prin care doresc să îi atragă pe antreprenorii britanici la Cluj-Napoca, un oraş care s-a afirmat în ultimii ani ca un important centru pentru startup-urile din domeniul tehnologic. Cei doi, Adrian Docea şi Elena Hurjui, au construit, într-un weekend, site-ul „Transylvania Beyond”, pe care îl promovează pe Facebook cu bani din propriile buzunare. „Dacă nu îţi surâde ideea să fii blocat pe o insulă împreună cu Boris & Nigel pentru tot restul vieţii tale, s-ar putea să avem un plan” – aşa arată una dintre reclamele de pe reţeaua de socializare, care face trimitere la site-ul care îi încurajează pe antreprenorii britanici nemulţumiţi de rezultatul referendumului să se mute în Transilvania. 
 
Site-ul a fost construit de Adrian şi Elena într-un weekend. Campania de promovare a lui s-a dovedit mult mai populară decât s-ar fi aşteptat cei doi, iar succesul este, într-un fel, la fel de suprinzător ca victoria taberei Leave la referendumul privind Brexit. 
 
Despre Transylvania Beyond au scris publicaţii mari din străinătate, precum The Guardian sau Business Insider. Adrian a făcut apel pe Facebook la companiile din Cluj să ajute la promovarea proiectului. „30.000 de vizitatori şi peste 100 de emailuri în 48 de ore de la antreprenori şi tineri londonezi interesaţi să vină la Cluj şi să înceapă o companie aici. Totul cu un simplu sait construit în weekend şi 100 euro investiţi din buzunar în Facebook ads. Cluj, chiar nu se găseşte o SINGURĂ companie care să sponsorizeze o campanie online care să facă saitul mai vizibil şi să aducă antreprenori în oraş? Putem aduna o listă cu câteva mii de antreprenori britanici interesaţi să vină încoace. Hai, Cluj, că nu bate oportunitatea la uşă în fiecare zi!”, a scris Docea la două zile după ce a lansat site-ul. Acum, cei doi antreprenori din Cluj primesc un e-mail la fiecare nouă minute de la britanici interesaţi de relocarea în România. 
 
 
Adrian şi Elena (Foto: Business Insider)
 
Site-ul a fost conceput de cei doi antreprenori prin intermediul firmei lor Heraldist & Wondermarks, pe care Adrian o descrie ca fiind „jumătate agenţie de creaţie, jumătate fabrică destartup-uri”.
 
Docea a enumerat şi o listă de beneficii pe care le-ar avea antreprenorii britanici în Transilvania: talent IT excelent care costă de trei ori mai puţin decât în Regatul Unit, taxe mici, viteză mare a internetului şi o „surprinzătoare” calitate înaltă a vieţii la Cluj-Napoca. 
 
Aceasta este a doua campanie românească care se bucură de succes internaţional după Brexit. Campania „Romanians for Remainians”, prin care Gândul.info le oferă britanicilor oportunitatea să rămână în UE după ce sunt adoptaţi de o familie din România, a ajuns în The Guardian, Washington Post, Huffington Post, Campaign sau CNN. 
Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult