În ciuda faptului că în ultimii ani a lansat modele de telefoane foarte bine primite de experţi şi analişti, LG nu a reuşit să atragă suficienţi clienţi pentru acestea şi, implicit, să câştige semnificativ cotă de piaţă pe segmentul de smartphone-uri. LG Mobile, divizia specializată în dispozitive mobile a gigantului sud-coreean, a înregistrat pierderi în primele trei luni ale acestui an. Compania vrea să revină pe profit, aşa că şi-a propus să devină „mai uşoară şi mai rapidă”.
Potrivit publicaţiei The Korea Herald, directorul executiv al LG, Cho Juno, care conduce şi divizia Mobile, a trimis un e-mail către toţi angajaţii în care spune că producătorul de dispozitive mobile trebuie să eschimbe modul în care operează. El a lăsat să se înţeleagă cu mulţi dintre angajaţii LG Mobile vor fi mutaţi în alte divizii ale companiei. Este posibil ca alţii să fie concediaţi.
LG Mobile a înregistrat, în perioada ianuarie – martie 2016, pierderi de 170 de milioane de dolari. Acesta a fost al treilea trimestru consecutiv în care divizia a pierdut bani.
În acest moment LG are o cotă de piaţă mică pe piaţa globală de smartphone-uri şi este inclusă de firmele de cercetare a pieţei la categoria „Alte mărci”. Din
top cinci cei mai mari producători de smartphone-uri din lume fac parte în acest moment, potrivit IDC, companiile: Samsung, Apple, Huawei, Oppo şi Vivo.
LG nu este singura companie cunoscută care încearcă să recâştige o parte din gloria de odinioară pe segmentul de smartphone-uri.
HTC face eforturi pentru a se restructura şi a deveni mai eficientă. Directorul finaciar Chialin Chang a declarat că se vor face reduceri de costuri în lunile care urmează. Compania a vândut deja mai multe terenuri şi proprietăţi şi va reduce operaţiunile în încercarea de a redeveni profitabilă.