Apărută ca o soluție de a evita închiderea companiilor în vremuri de pandemie, telemunca sau munca remote a adus și economii nesperate cu administrarea spațiilor de lucru, mutând pur și simplu efortul financiar la angajații rămași să-și plătească siguri electricitatea, PC-urile și dispozitivele esențiale pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu.
Preocupat de administrarea companiei aflată în plină expansiune, CEO-ul Tesla pare că a omis acest aspect care probabil că a contribuit semnificativ la optimizarea costurilor operaționale. Astfel, atunci când Elon Musk a decis practic peste noapte să cheme toți angajații Tesla înapoi din confortul propriei locuințe, complicațiile nu au întârziat să apară. Aparent, pe lângă faptul că a redus pe cât posibil costurile cu administrarea spațiilor de birouri existente, conducerea Tesla a neglijat total suplimentarea acestora în raport cu numărul de angajați nou recrutați.
Transformând decizia și așa pripită într-o veritabilă criză, Musk a dat deja un ultimatum angajaților Tesla, informând oficial că refuzul întoarcerii la birou este asemuit refuzului de a munci, făcând obiectul cercetării disciplinare și eventual, concediere.
Cei suficient de norocoși s-au întors la vechiul birou doar pentru a descoperi că rețeaua Wi-Fi lasă de dorit, iar PC-ul asigurat de companie este cu mult în urma celui în care și-au „îngropat” o bună parte din banii de cheltuială. Cei angajați după „revoluția” telemuncii au descoperit în schimb că nu au nici loc de parcare asigurat și nici birou la care să lucreze, marea chemare la birou transformându-se într-un fiasco rușinos pentru compania al cărei obiect de activitate se află chiar în avangarda tehnologiei moderne.
Cu siguranță, situația variază de la o locație la alta, Tesla inaugurând pe perioada pandemiei COVID alte mega-fabrici în locații precum Germania și China, ai căror angajați au fost recrutați direct în condiții de telemunca.
Amenințați cu concedierea, este lesne de înțeles de ce angajații Tesla s-au prezentat de-a valma pentru munca în birouri inadecvate, sau complet inexistente. Rămâne de văzut și cum va rezolva Tesla această problemă cu care nenumărate alte companii se confruntă, sau se vor confrunta în mod inevitabil, pe măsură ce soluția „magică” a muncii de acasă se lovește de realitatea concretă a scăderii productivității și imposibilitatea îndeplinirii complete a sarcinilor de serviciu care până de curând presupuneau o interacțiune strânsă cu alți colegi și parteneri de afaceri.