Mark Zuckerberg a decis să separe identitatea companiei sale de cea a Facebook, platforma de socializare care i-a adus faima. Motive ar putea fi multe, începând cu asocierea tot mai negativă a numelui Facebook cu practicile abuzive de colectare/valorificare a datelor despre utilizatori, numeroasele scandaluri pe tema campaniilor de fake news și postări abuzive pe care administratorii platformei nu reușesc să le țină sub control. Unele zvonuri spun că ar fi vorba despre planurile companiei pentru dezvoltarea unui nou metavers VR, alternativă la rețeaua Facebook în format clasic, numit Horizon Worlds.
Rețeaua socială în sine va păstra probabil brandul Facebook, continuând să funcționeze sub noua companie mamă, împreună cu Instagram, WhatsApp și Oculus. Practic, vorbim despre o reorganizare a activității după modelul Google în anul 2015, când gigantul american și-a schimbat numele în Alphabet, mutând diversele proiecte și divizii, împreună motorul de căutare, sub umbrela companiei nou înființate.
Deocamdată, detaliile acestei operațiuni și chiar numele ales sunt un secret bine păzit, cunoscut doar în cercul de apropiați ai CEO-ului Mark Zuckerberg. La începutul acestui an, Facebook a format o echipă dedicată construirii acestui metavers, următorul pas fiind anunțat în urmă cu doar câteva zile, când gigantul american a promis că va crea 10.000 locuri de muncă bine plătite în Europa, pentru dezvoltarea de conținut VR.
Proud of the research Michael Abrash’s team is working on at FRL-R Redmond—excited to get an early look at some of the technologies that will underpin the metaverse (we work on several prototype headsets to prove out concepts, this is one of them. Kind of. It’s a long story.) pic.twitter.com/Yi9xjy5HmG
— Boz (@boztank) October 13, 2021
Un rol central în noul Metavers îl vor avea accesoriile VR, Facebook confirmând testarea mai multor astfel de dispozitive aflate la stadiul de prototip, nu mai puțin de 100.000 de angajați lucrând la dezvoltarea suportului hardware.