Meta țintește creșterea veniturilor obținute de pe urma platformelor Facebook, Instagram și WhatsApp, prin introducerea de funcții exclusive pe care utilizatorii să le poată obține doar dacă sunt dispuși să plătească.
Potrivit informațiilor obținute pe surse, Meta a format deja o nouă divizie „New Monetization Experiences”, responsabilă exclusiv cu dezvoltarea de funcții premium pentru aplicațiile companiei. Cert este că Facebook și mai ales Instagram oferă deja o serie de facilități premium, precum evenimente și alte produse accesibile prin plata unui abonament. Însă până acum acestea au fost adresate doar unei categorii restrânse de creatori și administratori de pagini care doresc să-și sporească vizibilitatea. Însă activitatea noii divizi Meta pare să fie separată de aceste inițiative, visând mai degrabă dezvoltarea de funcții exclusive adresate utilizatorilor obișnuiți.
Meta nu este nici pe departe prima companie care să aleagă calea serviciilor premium, Twitter, Snapchat și Telegram lansând deja propriile pachete de abonamente, deblocând funcții exclusive și alte avantaje pentru utilizatorii plătitori. Una din posibilele explicații pentru noua strategie de monetizare ar putea fi și declinul destul de mare al veniturilor din publicitate, Meta încercând fără prea mult succes să inverseze efectele politicilor mult mai stricte introduse de Apple, privind colectarea și folosirea datelor de la utilizatorii de iOS.