Soluțiile digitale sunt din ce în ce mai prezente pe piața de retail din România. Grupul german Metro a creat o companie globală, specializată pe crearea de astfel de soluții, Metro Digital. Aceasta a fost prezentă la GoTech World 2022 și a propus pieței de IT&Digital diferite aplicații inclusiv un prototip ce aduce inovație pe piața comerțului cu ridicata.
„Este vorba de zeci de milioane de dolari ce am făcut noi aici, să gândim o soluție digitală prin care, folosind inteligență artificială, machine learning și video recognition, să creăm un magazin autonom, în care eu, în calitate de client intru, iau produsul și ies. Nu există angajați în acel magazin, costurile de operare sunt minime”, a declarat, cu ocazia GoTech World, Adrian Postelnicu, CIF Product Officer, Metro Digital.
Întrebat despre schimbările pe care le poate aduce viitorul în sfera digitală a unui asemenea mare jucător din retail, Adrian Postelnicul a adăugat: „Cel mai probabil ne vom duce cât mai mult către automatizare, ne vom duce tot mai mult către această experiență fără fricțiune, cum îi spunem noi, adică în momentul în care pot să fac ceva singuri și să fie foarte rapid, voi alege întotdeauna să fac acel lucru, mai degrabă decât să trec printr-un proces care este poate mai alambicat, mai greoi și mai puțin plăcut”.
„Dorința de a crește vânzările digitale este venită și cerută de business. De ce? Pentru că e clar că Metro, ca wholesaler (n.r. – angrosist), ca retailer cu ridicată, cu volume mari și cu clienți de business, trebuie să facă pasul către a deveni o companie 100% digitală”, a mai spus Postelnicu.