Vestea de săptămâna trecută despre concedierea unui sfert din forţa de muncă HTC sugera că producătorul taiwanez de dispozitive mobile trece printr-o perioadă foarte grea, însă acum avem şi informaţii despre vânzările sale de dispozitive, care nu sunt deloc impresionante. Modelul HTC U12+ nu pare să fi avut impactul dorit, fiind unul dintre cele mai slab vândute dispozitive ale companiei din ultimii ani.
În luna iunie, când HTC a lansat pe piaţă HTC U12+, compania a înregistrat încasări de 2,2 miliarde de dolari taiwanezi, după ce în luna mai încasase 6,9 miliarde. Această scădere este o consecinţă a scăderiii vânzărilor de smartphone-uri şi este cea mai mare scădere din 2016 şi până în prezent. Conform analiştilor din domeniu, motivul pentru această scădere este lipsa de viziune a companiei, modelele sale pe segmentul high-end fiind eclipsate de modele mai populare de la Apple şi Samsung, în timp ce modelele din gama mid-range nu vin cu îmbunătăţiri semnificative care să justifice preţul în comparaţie cu concurenţa.
După concedierea a 1.500 de angajaţi, producţia de smartphone-uri HTC este acum estimată la aproximativ 2 milioane pentru întregul an 2018, o cifră extrem de mică în comparaţie cu alte companii din domeniu. De exemplu, OnePlus, un producător relativ nou pe piaţă, a reuşit să vândă în doar 22 de zile un milion de unităţi de OnePlus 6, această cifră urmând să crească considerabil în lunile care urmează.
Această scăderea a numărului de unităţi produse şi vândute este incredibilă având în vedere că în urmă cu doar câţiva ani, HTC deţinea 10% din piaţa de smartphone-uri la nivel global şi că a fost prima companie care a vândut un dispozitiv echipat cu sistemul de operare Android în 2008.