Condus de la mare distanţă de Samsung, iar acum şi de Huawei, Apple pare să se îndepărteze tot mai mult de vremurile de glorie în care iPhone era primul şi singurul nume pe lista de cumpărături a pasionaţilor de telefoane inteligente.
Potrivit unui studiu de piaţă publicat de Counterpoint Research, ambiţiile Huawei pentru a deveni cel mai mare producător smartphone din lume sunt acum mai aproape de realitate, producătorul chinez depăşind pentru prima dată Apple în privinţa volumului de vânzări. Astfel, studiul arată că Apple şi Huawei au împărţit în luna iulie o cotă de piaţă situată în jurul pragului de 12%, cu un uşor avans pentru compania asiatică. Totuşi, poziţiile s-ar putea inversa în perioada imediat următoare, odată ce lansarea modelului iPhone 8 va da startul unui nou sezon de cumpărături pentru fanii Apple.
Între timp, Samsung este lider detaşat cu o cotă de 20% din totalul vânzărilor realizate în piaţa smartphone la nivel global.
Cele două companii, Samsung şi Huawei, conduc însă prin volumul dispozitivelor livrate şi diversitatea modelelor din ofertă. Altfel arată situaţia dacă aruncăm o privire asupra clasamentului pe modele individuale, unde iPhone 7 şi iPhone 7 Plus reprezintă 4.0%, respectiv 2.9%, din totalul dispozitivelor smartphone vândute la nivel global. Ţinând cont de faptul că acestea sunt produse din gama premium, cu marje consistente de profit, putem spune că Apple se află într-o poziţie mai mult decât favorabilă din punct de vedere al câştigurilor obţinute.
Deşi la un volum de 73 milioane unităţi vândute în prima jumătate a anului 2017, putem spune că Huawei are parte de un parcurs favorabil, niciunul dintre produsele companiei nu se regăseşte în clasamentul celor mai bune vândute produse smartphone. Lipsa unui model popular care să ajute la construirea unei baze de utilizatori fideli constituie o vulnerabilitate importantă, pe care Huawei trebuie să o depăşească înainte de a spera la o creştere susţinută pe termen lung.