Canalys, grupul de cercetare care face rapoarte trimestriale pentru piaţa de smartphone-uri, a publicat rezultatele pentru trimestrul 2 al anului 2019, care spune că Huawei este într-o continuă creştere, în ciuda problemelor pe care le-a întâmpinat în ultimele două luni cu Statele Unite. Se pare că majoritatea vânzărilor au venit din China, unde compania este lider de piaţă, iar toate celelalte branduri au scăzut faţă de anul trecut.
Conform raportului Canalys, Huawei deţine acum 38,2% din piaţa de smartphone-uri din China, cu 37,3 milioane de smartphone-uri vândute în perioada aprilie-iunie, o creştere de 31% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Imediat după Huawei se află Oppo, cu 17,9 milioane şi 18,3% din piaţă, Vivo cu 17,1 milioane de unităţi vândute şi 17,5% din piaţă, Xiaomi cu 11,5 milioane şi 11,8% din piaţă şi în cele din urmă, Apple, singurul brand din afara Chinei, reuşeşte să ajungă pe locul al cincilea cu 5,7 milioane de unităţi şi 5,8% din piaţă.
Apple a scăzut în China cu 14% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când a vândut 6,7 milioane de smartphone-uri în această regiune. Se pare că motivul pentru care Apple a scăzut şi Huawei a crescut a fost o concentrare a companiei pe marketing-ul local, cât şi prezentarea produselor companiei la retail drept „patriotice”, magazinele prezentând aceste dispozitive drept „alegerea naţională” atunci când vine vorba despre smartphone-uri. Totodată, Huawei s-a concentrat mai mult pe magazinele retail fizice, unde înainte Oppo şi Vivo aveau o prezenţă mai bună.
Canalys spune că Huawei a vândut în China 64% din totalul de smartphone-uri pe care le-a livrat la nivel mondial, cea mai mare pondere domestic/local din ultimii şase ani de activitate ai companiei.
Acelaşi raport dezvăluie însă că piaţa de smartphone-uri din China este în scădere. Aceasta a scăzut şi în acest trimestru, marcând al nouălea trimestru consecutiv în care este înregistrat un declin. Se pare că utilizatorii aleg să schimbe telefoanele din ce în ce mai rar, întrucât acestea sunt destul de performante pentru mai mult timp. Totodată faptul că abia încep să apară dispozitivele cu 5G îi încurajează pe unii dintre utilizatori să aştepte până când piaţa se va mai stabiliza.
Modelele 5G de smartphone-uri din prezent sunt foarte scumpe în comparaţie cu modelele fără 5G, în timp ce reţelele încă nu au fost pornite decât în câteva ţări, cu acoperire limitată. Abia în 2020 vom vedea adevărata răspândire a noului standard, care va veni cu siguranţă cu mai multe modele de smartphone-uri, la preţuri din ce în ce mai competitive.
Analiştii spun că accelerarea adopţiei 5G ar putea duce la o nouă creşterii a pieţei de smartphone-uri la nivel global, când mai mulţi utilizatori vor începe să facă upgrade la dispozitive compatibile.