Ikea a anunțat că renunță la un produs pe care l-a scos pe piață timp de 70 de ani fără întrerupere.
Compania nu va mai publica celebrul său catalog, nici în format fizic, nici digital. Decizia este „emoțională, dar rațională”, a transmis compania suedeză.
Tot mai puțini oameni citesc catalogul lansat în 1951, iar retailerul de mobilă vrea să se concentreze pe vânzările online, care cresc accelerat. De aceea, compania explorează noi nișe. Recent, IKEA și ASUS ROG au anunțat că vor realiza mobilier pentru gameri cu preț accesibil.
Retailerul de mobilier tipărește aproximativ 200 de milioane de copii ale catalogului anual. În fiecare an catalogul are tiraj mai mare decât Biblia sau Coranul.
Citește și: Lidl introduce dispozitive inteligente în ofertă, la prețuri atractive
„Pentru 70 de ani a fost unul dintre produsele noastre unice și simbolice, care a inspirat milioane de oameni din toată lumea”, a declarat Konrad Grüss, managing director al francizorului global al companiei, Inter IKEA Systems.
Surprinzător oarecum, Ikea nu a listat și necesitatea protejării mediului printre deciziile care au dus la decizie. Totuși, compania și-a accentuat în ultimii ani eforturile de reducere a amprentei sale de dioxid de carbon. Ikea vrea ca până în 2030 să devină neutră din acest punct de vedere.
Sursa: Business Insider
CITEȘTE ȘI:
Ori, mobilierul robot care poate transforma un mic dormitor în living