Zona de e-commerce din România este dominată de cumpărătorii tineri, de 20-40 de ani, în timp ce pe alte pieţe, cum este Cehia sau Polonia, sunt şi cliente de 55-60 de ani care comanda haine online, a declarat Robert Berza, country manager al ZOOT România.
Anul trecut, circa 2,7 milioane de români şi-au făcut cel puţin o dată cumpărăturile pe internet, cheltuind 1,4 mld. euro, cu aproximativ 30% mai mult decât în 2014, potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la INS şi de la jucătorii din piaţă.
Aproape 40% dintre clienţi s-au orientat către haine şi pantofi, următoarele cele mai căutate produse fiind electronicele, electrocasnicele şi apoi cosmeticele şi produsele de parfumerie, potrivit datelor din piaţă. Din totalul celor 1,4 mld. euro cheltuite de români în online, către achiziţiile de modă merg peste 10% din total.
„Cehii sunt mai avansaţi în ceea ce priveşte e-commerce-ul, pentru că se simte influenţa Germaniei ce atrage Cehia şi Polonia. În Cehia, vom întâlni pe ZOOT şi cliente de 55-60 de ani ce comandă haine, accesorii, produse pentru casă. La ei piaţa adresabilă de clienţi este mult mai mare, iar la noi este între 20 şi 40 de ani“, spune Robert Berza.
În plus, românii au fost obişnuiţi de către jucătorii online cu reducerile masive şi, în consecinţă, le vânează tot timpul. Astfel, chiar dacă sunt mai preocupaţi de cum arată comparativ cu cehii, pe români îi aduci pe site doar prin cuvintele-cheie „reduceri“ şi „discount“.
În Cehia, piaţa mamă a ZOOT, oamenii sunt obişnuiţi să cumpere foarte mult la preţ întreg, reduceri masive fiind doar în ianuarie şi în august.