Pandemia de COVID-19 a afectat toate industriile din lume, iar lumea tehnologiei nu este imună. Chiar dacă alte companii par să se bucure de creșteri semnificative în această perioadă, Google, ale căror venituri sunt bazate mult pe advertising, a înregistrat o scădere. Nu este vorba despre Google ca entitate singulară, ci despre Alphabet, compania care ține sub umbrela sa serviciile de reclame și căutări de la Google, YouTube, serviciul de taxi autonom Waymo și toate celelalte produse „înfrățite”. Aceasta este prima scădere din istoria companiei.
În cadrul raportului trimestrial de venituri, Alphabet a raportat încasări de 38,3 miliarde de dolari în perioada aprilie-iunie. Această sumă reprezintă o scădere cu 2% față de aceeași perioadă a anului 2019 și marchează prima scădere de la an la an a companiei de până acum. Totuși, acțiunile Google nu au fost afectate, acestea rămânând la aceeași valoare chiar și după acest anunț. De altfel, proiecțiile analiștilor erau mai sumbre, așteptările fiind de aproximativ 37,4 miliarde de dolari.
Probabil că asta a și ajutat la faptul că investitorii Google au rămas optimiști. De altfel, așteptările erau oricum destul de scăzute, întrucât bugetele de reclame au scăzut în ultimele câteva luni. Inclusiv Google a anunțat că a tăiat bugetele de marketing la jumătate și că a oprit momentan angajările pentru următoarele luni din 2020.
Google a raportat o scădere de 8% din diviziile sale de reclame, pentru un total de 29,9 din venituri, în timp ce reclamele din Google Search au scăzut cu 10%. Reclamele de pe YouTube au scăzut cu 6%. CFO-ul Google, Ruth Porat, spune însă că aceste trend-uri nu sunt obligatoriu valabile pentru următoarea perioadă, întrucât piața este în continuare volatilă din cauza pandemiei și ar putea apărea schimbări în orice moment.
Divizia „altele” din cadrul Google, unde intră și dispozitivele Pixel, a crescut față de anul trecut cu peste 20%, de la 4.08 miliarde la 5,12 miliarde de dolari. Totuși, divizia de „pariuri”, tehnologii pe care Google le finanțează și dezvoltă pentru viitor, precum Waymo, a scăzut de la 162 milioane în încasări la 148 milioane. Această divizie are însă un deficit operațional de 1,1 miliarde pe trimestrul al doilea din 2020.
sursa: CNN