Apple nu dă în niciun caz faliment şi nici nu va ceda prea curând locul al treilea de pe piaţa de smartphone-uri, însă ultimul an s-a dovedit a fi dezamăgitor din punct de vedere al numărului de unităţi vândute, chiar dacă veniturile au crescut pe baza preţurilor ridicate ale modelelor mai noi. Se pare însă că motivul pentru care Apple nu mai poate să crească în termeni de marketshare este concurenţa cu producători din China precum Huawei şi Xiaomi, care au reuşit din nou să acapareze o parte din cota de piaţă a companiei.
Conform unui raport Kantar Worldpanel, realizat pentru trimestrul al treilea al anului, noile iPhone XS şi XS Max au reuşit să asigure o mică creştere în anumite regiuni, în timp ce nu au putut opri scăderea în Europa. În Statele Unite, Australia şi China, Apple a înregistrat o creştere a cotei de piaţă (cu până la 5% în SUA). În Europa, Apple a scăzut cu 1,6% la sfârşitul T3, motivul fiind preţul scăzut al lui Galaxy S9, care a fost cel mai bine vândut telefon în luna septembrie, dar şi succesul dispozitivelor P20 de la Huawei, cât şi creşterea Xiaomi în Spania, Italia şi Franţa.
În Germania, Apple a scăzut cu numai 0,5%, însă în Spania, Apple a avut parte de o scădere mult mai semnificativă, de 4,1%. Pe piaţa din Europa, Samsung a reuşit să intre în top 10 cele mai vândute telefoane şi cu Note9, în timp ce Xiaomi şi Huawei au ajuns în top 5 cu modele precum P20 Lite şi Redmi Note 5.
Conform Kantar, iPhone 8 începe să devină un model foarte popular pentru Apple, cele două modele din această serie reprezentând 9,4% din vânzările totale de smartphone în Statele Unite. Acest raport nu include şi noul iPhone XR, care s-a lansat la sfârşitul lunii trecute, însă Kantar anunţă că se aşteaptă ca acesta să ajute la creşterea cotei de piaţă a companiei până la sfârşitul anului.