Topul categoriilor de produse pe care clienţii aleg să le cumpere online este condus de produsele IT&C, potrivit procesatorului de plăţi PayU România. Peste 40% dintre comenzile online sunt din acest domeniu, coşul de cumpărături având o valoare medie de trei ori mai mare decât valoarea medie generală, ajungând la peste 700 lei.
Pe locul al doilea se situează cumpărăturile de fashion&beauty, urmate de home&deco, de produsele pentru copii şi de cărţi.
PayU România, unul dintre cei mai mari procesatori de plăţi online de pe piaţa locală, a înregistrat în anul fiscal încheiat în martie 2016 tranzacţii de 1,2 mld. lei, în creştere cu 44% faţă de anul fiscal precedent, potrivit datelor comunicate de companie.
„Piaţa plăţilor online a crescut semnificativ pe parcursul anului trecut. Valoarea medie a coşului de cumpărături online al românilor a crescut cu aproximativ o treime, ajungând la peste 260 lei. Cea mai mare tranzacţie în online a fost înregistrată la un magazin online şi a atins valoarea de peste 140.000 lei”, a declarat Marius Costin, Country Manager al PayU România.
Compania estimează, pe baza datelor colectate din industrie, că valoarea pieţei de comerţ electronic din România a crescut cu 31%, ajungând la 8,4 miliarde de lei (aproximativ 1,85 miliarde de euro).
În prezent, conform datelor companiei, 10% dintre români plătesc cu cardul, 1% aleg alte metode de plată online şi 89% aleg să plătească cash, la livrare.