În timp ce rivalii Samsung Mobile obţin publicarea unui bilanţ pozitiv al veniturilor, reuşit în ciuda faptului că vârful lor de gamă explodează în buzunarul utilizatorilor, LG Mobile anunţă cele mai mari pierderi trimestriale din istoria companiei, punând eşecul în seama vânzărilor slabe obţinute cu smartphone-ul modular LG G5.
Considerat un produs inovator la momentul lansării, LG G5 şi al său design modular cu baterie detaşabilă şi accesorii de schimb care extind funcţionalitatea de bază a fost privit mai degrabă ca o ciudăţenie de potenţialii săi cumpărători. Pe de o parte, unii dintre aceştia s-au arătat descurajaţi de perspectiva folosirii accesoriilor modulare, alţii criticând în schimb autonomia sub aşteptări dată de acumulatorul subdimensionat şi chiar probleme cu defectarea mecanismului de fixare a accesoriilor opţionale.
LG Electronics a anunţat venituri trimestriale de 11.8 miliarde dolari şi un profit operaţional de 252.7 milioane dolari, în scădere cu 5,7% şi 3.7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În schimb, divizia LG mobile a raportat vânzări în scădere cu 23% faţă de perioada similară a anului 2015, diminuare atribuită în principal „vânzărilor mai reduse de dispozitive premium şi cheltuieli atribuite structurii de business şi îmbunătăţirii activităţii”, contribuind la o pierdere record de 389.4 milioane dolari, în condiţiile unor venituri de 2.3 miliarde dolari.
În ciuda problemelor, LG Display a livrat 13.5 milioane dispozitive în acest trimestru, cu 14% mai mult decât trimestrul anterior. Pentru finalul de an compania estimează păstrarea tendinţei de creştere, susţinută de succesul noului phablet LG V20 şi al modelelor din gama K şi X.
La nivelul întregii companii, pierderile înregistrate cu divizia LG Mobile au fost însă contrabalansate de vânzările bune reportate la gama de televizoare, ramura LG Home Entertainment raportând cel mai mare profit operaţional din istoria sa – 340.4 milioane dolari, raportat la vânzări de 3.7 milioane dolari.