LG Electronics va începe să afișeze reclame pe Smart TV-urile achiziționate integral de consumatori, însă nu se oprește aici, compania luând în considerare și introducerea unui format de abonament pentru deblocare contracost a anumitor servicii sau funcții care nu se regăsesc în lista cu specificații a echipamentului respectiv.
La fel ca Samsung, LG va folosi interfața Smart TV pentru afișarea de reclame pentru utilizatorii care au plătit deja prețul întreg solicitat în magazin. Însă producătorul sud-coreean ar putea lua o lecție de la producătorul auto BMW, livrând dispozitive cu anumite funcții dezactivate din fabrică, în speranța de a convinge utilizatorii să plătească abonamente lunare pentru deblocarea acestora. LG speră ca noua strategie de business să-i crească veniturile de la 51 miliarde dolari anual, la 78 miliarde în următorii 6.5 ani.
„LG va inova cu un model de servicii centrat pe platformă, care generează continuu profituri, cum ar fi conținut și servicii, abonamente și soluții, pentru afacerile orientate pe hardware, care generează vânzări și profituri la momentul achiziției”, declară oficialii companiei.
LG numește acesta un model de afaceri centrat pe „implicarea clientului”, valorificând încă o dată cele 200 milioane de televizoare inteligente deja vândute. Aceste produse, inclusiv televizoare premium OLED și QNED, vor avea în curând o nouă selecție conținut, sub forma de servicii și reclame pentru produse, în încercarea de a transforma compania într-un furnizor de servicii media și divertisment.
Compania nu se află la prima încercare de acest gen, prezentând anul trecut o schemă numită „Evolving Appliances For You” promițând upgrade-uri software la aparatele electrocasnice. Compania a oferit exemplul unei familii care se mută într-o casă diferită și într-o climă diferită și își modernizează uscătorul de rufe cu rutine potrivite condițiilor locale. Trecând peste faptul că astfel de dotări ar trebui să țină de funcționalitatea de bază a echipamentului, planul LG de a se transforma într-o „companie de soluții de viață inteligente” este departe de a fi abandonat, compania fixând obiective de atins până în anul 2030, vizând transformarea produselor hardware într-un fel de servicii, pe care le cumperi odată și apoi le plătești în continuare, dacă vrei să beneficiezi de întreaga funcționalitate disponibilă.