Pariul Samsung făcut pe telefoane pliabile pare că a fost unui câștigător, producătorul sud-coreean obținând acum cele mai mari venituri de pe urma nișei de piață nou creată.
La fel ca Nokia în vremurile „bune”, când noțiunea smartphone era cel mult legată de imaginea unui telefon voluminos echipat cu prea multe butoane, Samsung este acum „rege” peste o clasă de produse cam voluminoase, scumpe și nu foarte practice, vândute unei categorii nu foarte numeroasă de consumatori. Și atunci, ca și acum, mulți cumpără aceste produse de nișă din dorința de a avea „ce e mai bun”, indiferent de preț, alții o fac din curiozitate. Nu atât de numeroși pe cât și-ar dori producătorul sud-coreean, mai sunt și fanii Galaxy Note care trec la telefoane pliabile din convingere că acestea reprezintă cu adevărat viitorul.
Potrivit ultimului raport Display Supply Chain Consultants (DSCC), Samsung a livrat în trimestrul Q3-2021 2.8 milioane de telefoane pliabile, Galaxy Z Flip 3, cel mai ieftin model lansat anul acesta, reprezentând 60% din totalul livrărilor.
La nivel global, Samsung deține în prezent 93% din piața de telefoane pliabile, următorul clasat fiind Huawei, cu 6% cotă de piață, dată în principal de vânzările realizate cu modelul Mate X2.
Dacă ne luăm după previziunile DSCC, anul 2022 ar putea fi al telefoanelor pliabile, compania de analiză estimând livrări de până la 17 milioane unități la nivel global. Între timp, livrările de telefoane pliabile ar urma să crească la 3.8 milioane unități în Q4-2021.
Cât despre produsele favorite, se pare că modelele cu design clamshell precum Galaxy Z Flip vor rămâne la mare căutare, consumatorii atrași mai mult de prețurile accesibile ignorând avantajele ecranului în stil-tabletă, oferit de seria Galaxy Z Fold.
Deși, este așteptat ca mai mulți producători să pătrundă în piața de telefoane pliabile, concurând mai ales la capitolul prețuri, avântul luat de Samsung este deja suficient de mare cât să păstreze compania în topul vânzărilor pentru cel puțin încă un an, reputația brandului având o contribuție majoră la acest rezultat. În schimb, cota deținută de Samsung în piața smartphone tradițională este în declin, compania pierzând tot mai mult teren în fața rivalului Apple.