Livrările globale de PC-uri, în cădere liberă față de anul trecut

26.10.2022
Livrările globale de PC-uri, în cădere liberă față de anul trecut

Potrivit celui mai recent studiu publicat de Counterpoint Research, livrările globale de PC uri au scăzut cu 15,5% de la an la an în trimestrul Q3-2022, atingând 71,1 milioane de unități. Cert este că acesta este al doilea val de scăderi în livrările globale de PC-uri, o scădere de 11.1% fiind consemnată și pentru trimestrul Q2-2022.

Căderile recente în vânzările de PC-uri au fost cauzate în principal de cererea mai redusă pe segmentul clienților business și consumatori retail, motivată în primul rând de inflația globală care a redus veniturile disponibile pentru cheltuieli neesențiale. Chiar dacă majoritatea problemelor legate de deficitul de componente au fost remediate, producătorii de echipamente încă au încă o perspectivă foarte negativă pentru trimestrul Q4-2022, da și pentru prima parte a anului 2023.

Nici promoțiile derulate de unii furnizori, sau dezvăluirea unor noi generații de componente (ex noi procesoare AMD și Intel) nu par să fi ajutat prea mult, consumatorii preferând fie să rămână cu echipamentele actuale, sau să se îndrepte către soluții de buget.

Potrivit surselor de pe lanțul de aprovizionare, în special furnizorii de componente, inventarul de produse nevândute pare să fi atins un maxim în trimestrul Q3, urmând să scadă treptat în trimestrele următoare. Totuși, asta nu înseamnă că și producția va accelera imediat, rămânând un surplus de produse care trebuie „consumat”.

Principalele repere ale buletinului Counterpoint Research:

  • Apple a anunțat o creștere a livrărilor cu 7% față de anul trecut, ceea ce era opusul așteptărilor pieței. Acest lucru s-a datorat faptului că compania a lansat un nou produs la sfârșitul trimestrului al doilea, iar livrările au fost reaprovizionate după ce blocajele din China din T2 au încurcat programele de producție ODM.
  • Scăderea de 9% a livrărilor consemnată de Asus a fost în concordanță cu obiectivul companiei de a folosi strategia orientată către clienții business pentru depășirea livrărilor anticipate pentru anul în curs
  • Lenovo a scăzut cu 16% față de anul anterior, odată cu piața globală de PC-uri, însă veniturile rezultate de la clienții business au depășit scăderile consemnate de la clienții retail. Cota de piața de 23,7% a Lenovo este neschimbata fata de anul trecut.
  • HP a livrat 12,7 milioane de unități în trimestrul Q3, rezultând o cotă de piață de 18%. Compania a încheiat trimestrul al treilea cu o pierdere anuală de 26,5%, atribuită mixului său mai mare de consumatori.
  • Dell a avut o cotă de piață de 17% și o scădere a livrărilor de 20% față de anul anterior. Dell a vândut 12 milioane de PC-uri în Q3 2020, reușind în continuare să valorifice cererea crescută indusă de COVID-19 și adaptările pentru lucrul „remote”.

Vestea proastă pentru jucătorii din industrie este că piața de PC-uri are șanse minime de creștere și în anul ce va urma, înrăutățirea condițiilor economiei globale antrenând efecte pe termen lung, resimțite din plin pe segmentele de piață atribuite bunurilor relativ costisitoare și nu de necesitate imediată, cum este piața smartphone și cea de PC-uri.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai este cel mai vechi redactor al site-ului Go4it.ro. Are 14 ani de experienţă în presa IT şi cunoștințe ample din sfera tehnologiei. Înainte de a ajunge la Go4it, Aurelian a fost redactor pentru revista XtremPC, acoperind rubrica de știri, desfășurarea de teste comparative și ... citește mai mult