Maersk avertizează cu privire la măsurile draconice luate de China pentru stoparea pandemiei COVID-19, activitățile industriale blocate prin măsuri de lockdown aplicate în regiuni cu importanță strategică, precum Shanghai și HongKong, amenințând cu efecte în lanț pe întregul lanț de aprovizionare.
Deja, livrările de bunuri cu plecare din centrul comercial Shanghai au scăzut la un nivel alarmant, Maersk, gigantul serviciilor de transport maritim ridicând în mod excepțional alarma, semnalând condiții care prefigurează o nouă criză cu ramificații globale pe lanțurile de aprovizionare folosite de numeroase alte companii care nu sunt neapărat localizate în China.
În primă fază, lockdown-ul din Shanghai va întinde termenele de livrare și va majora costurile de transport.
Într-o declarație consultativă postată luni pe site-ul său web , compania de transport maritim a declarat: „Serviciul de transport în/din Shanghai va fi grav afectat cu 30% din cauza blocării complete a zonelor Pudong și Puxi din Shanghai, la rândul lor, până pe 5 aprilie”.
„În consecință, va exista un timp de livrare mai lung și o posibilă creștere a costurilor de transport, cum ar fi taxa de ocolire și taxa de autostradă”, se mai arată în comunicat.
Blocajele raportate din regiunea industrială Shanghai reamintesc în mod amenințător de startul pandemiei COVID, când lanțul global de aprovizionare a fost aruncat în haos după ce fabricile din China au fost închise peste noapte, iar reglementările foarte restrictive impuse pe criterii sanitare au perturbat în mod decisiv libera circulație a mărfurilor.
Punând sare pe rană, Shanghai este în prezent cel mai „fierbinte” punct al pandemiei COVID-19, măsurile anti-pandemie lovind direct în activitatea numeroaselor fabrici din regiune. Oficial, Shanghai a înregistrat luni 4381 de cazuri asimptomatice de COVID-19 și 96 de cazuri simptomatice. În practică, situația este probabil mult mai gravă decât atât, autoritățile chineze având deja o reputație pentru sub-raportarea cazurilor de infectare.