McDonald’s nu este o companie cunoscută în mod special pentru tehnologie avansată, însă în ultimii câţiva ani a început să cumpere diverse startup-uri. Scopul pare să fie eficientizarea procesului de comandă, înlocuind în multe cazuri angajaţii cu dispozitive electronice, capabile să realizeze aceleaşi funcţii. După ce casierii au fost înlocuiţi aproape complet de ecrane tactile, a venit rândul celor care preiau comenzi pentru Drive-In. McDonald’s a compărat de curând o nouă companie numită Apprente, care dezvoltă software de recunoaştere vocală.
Conform McDonald’s, tehnologia Apprente a fost deja testată şi demonstrată ca fiind eficientă, aşa că a decis să cumpere această companie pentru a implementa un sistem mai „rapid şi mai precis pentru preluarea comenzilor în restaurantele în care există staţii drive-through”. Noua tehnologie de recunoaştere vocală poate să funcţioneze în mai multe limbi şi să recunoască rapid mai multe accente, rezultatul fiind probabil un mod mai eficient de a prelua comanda decât în cazul unui angajat, care poate nu cunoaşte mai multe limbi, sau are dificultate în înţelegerea cuvintelor de la persoane care vorbesc cu accent.
Noua tehnologie McDonald’s ar putea fi implementată nu doar în restaurantele cu drive-through, ci şi în cadrul aplicaţiei pentru mobil sau la chioşcurile automate de comandă în magazin, oferind opţiunea de control vocal în locul atingerii ecranului. Desigur, astfel de noi tehnologii ar putea duce în timp la reducerea numărului de locuri de muncă necesare în locaţiile McDonald’s. Deja sunt mai puţini casieri şi mai puţine case pentru plata cash în toată lumea, iar compania doreşte ca până la finalul anului 2019 să aibă chioşcuri pentru comandă în toate restaurantele din SUA.
În primăvară, McDonald’s a cumpărat o altă companie, Dynamic Yield, care se ocupă cu statistici şi manipularea datelor în timp real. Folosind această tehnologie, gigantul fast-food doreşte să poată ajusta rapid meniurile pentru drive-through, în funcţie de vreme, oră, traficul din restaurant şi produsele care se vând cel mai bine. Astfel, anumite produse, greu de realizat, ar putea fi ascunse din meniu, în timp ce altele care sunt deja gata, ar putea fi plasate la începutul meniului.