Vestea că Twitter renunță la 3800 de angajați ar putea păli în comparație cu valul de concedieri pregătite de Meta, compania din spatele Facebook.
Resimțind din plin consecințele planului lui Mark Zuckerberg pentru dezvoltarea unui înlocuitor Facebook bazat pe realitate virtuală, Meta ar fi pe cale să îndulcească pierderile deja anunțate investitorilor printr-o campanie agresivă de restructurare a companiei, vizând concedierea unei părți deloc neglijabile din colectivul de 87.000 de angajați, repartizați între diferitele ramuri ale companiei, precum Facebook Instagram și Whatsapp.
Planul de restructurare ar urma să fie justificat prin dificultațile apărute la nivelul industriei și încetinirea economiei globale. Înșuși CEO-ul Mark Zuckerberg anticipează că echipele actuale vor rămâne la nivelul actual sau se vor micșora în următorul an. Tot acesta anticipează și că veniturile pentru anul 2023 vor rămâne aproximativ la același nivel, sau puțin mai mici decât în 2022.
Principala problemă pentru Mark Zuckerberg este că platformele susținute prin reclame, precum Facebook și Google suferă în mod acut de pe urma reducerii bugetelor de publicitate. Iar cum Meta este o companie puternic dependentă de publicitate, dar în același timp angajată în investiții extravagante cu dezvoltarea noului Metavers VR, perspectivele de profit pentru acționarii companiei sunt mai degrabă sumbre. Adăugând la presiunea deja resimțită de companie, competiția oferită de TikTok și politicile agresive de confidențialitate impuse de Apple vin să compromită orice inițiativă pentru readucerea companiei pe profit.
În lipsa găsirii unor alternative cu adevărat inovatoare, declinul veniturilor pentru companiile axate exclusiv pe publicitate online ar putea marca sfârșitul unei ere, în care platformele online au cunoscut creștere practic nelimitată, simultan reușind să-și ofere serviciile în mod complet gratuit pentru consumatorii finali.