Facebook și Instagram deveneau la jumătatea anului trecut unele dintre primele platforme mainstream care permiteau afișarea de NFT-uri pe profilul personal. Suportul pentru NFT-uri a fost limitat la fotografii „colecționabile”, cu planuri ca viitorul Metaverse să-ți poți etala și proprietățile 3D sub formă de obiecte tridimensionale în story-uri sau în AR. Între timp, NFT-urile dar și Metaversul au căzut în uitare, compania lui Mark Zuckerberg regăsindu-se în situația de a le face uitate pe ambele.
Vestea a fost dată de Stephane Kasriel, responsabilul Meta pentru comerț și fintech, într-o postare distribuită pe Twitter. Astfel, magazinul de NFT-uri și opțiunile de prezentare care nu au depășit niciodată etapa de testare vor dispărea cu totul în cursul săptămânilor următoare.
”În cadrul Meta, ne uităm îndeaproape la ceea ce prioritizăm, pentru a ne spori concentrarea”, a spus Kasriel . „Deocamdată eliminăm NFT-urile (colecționabile digitale) pentru a ne concentra pe alte modalități de a sprijini creatorii, oamenii și afacerile.” În schimb, compania se concentrează pe „domenii în care putem avea impact la scară”, cum ar fi mesageria, monetizarea pe Reels și îmbunătățirea serviciului Meta Pay.
Eliminarea suportului NFT reprezintă doar o mică parte din planul de eficientizare a companiei anunțat de Mark Zuckerberg, care a promis să facă din 2023 „anul eficienței”. Deocamdată, anul eficienței a venit restructurări masive de personal, cel mai recent val de concedieri vizând 10.000 dintre angajații Meta.