Oficializată încă din anul 1983 prin lansarea primului mouse, gama Microsoft de periferice pentru PC și-a câștigat reputația prin calitatea peste medie a produselor oferite la prețuri nu foarte mult umflate față de nivelul competiției. În schimb, brandul Surface pe care Microsoft îl va promova de acum înainte este unul exclusiv premium, poziționat mai degrabă într-un segment de nișă al iubitorilor de tablete și laptopuri ultraportabile.
„În continuare, ne concentrăm pe portofoliul nostru de accesorii pentru PC Windows sub marca Surface”, spune Dan Laycock, manager senior de comunicații la Microsoft, într-o declarație pentru The Verge . „Vom continua să oferim o gamă de accesorii pentru PC marca Surface — inclusiv mouse, tastaturi, stilouri inteligente, docuri, accesorii adaptive și multe altele. Accesoriile existente pentru PC marca Microsoft, cum ar fi mouse, tastaturi și camere web vor continua să fie vândute pe piețele existente la prețurile de vânzare existente până la epuizarea stocurilor.”
Astfel, Microsoft se va concentra exclusiv pe dezvoltarea ecosistemului Surface, ieșind din piața accesoriilor pentru PC-uri convenționale, unde oricum pierduse foarte mult din popularitate în fața brandurilor dedicate de accesorii.
În schimb, perspectivele nu arată prea bine pentru cei care și-ar dori, spre exemplu, o cameră web Surface, prima opțiune care se apropie măcar de scopul propus fiind Surface Hub 2 Smart Camera, un dispozitiv cu preț de 799 dolari. Nici pe partea de tastaturi oferta nu arată prea bine, cea mai accesibilă alegere fiind o tastatură ergonomică Surface, cu preț de 129 dolari.
În timp ce catalogul de periferice Surface ar putea primi și opțiuni mai puțin costisitoare, cert este că abandonarea portofoliului de periferice Microsoft vine la capătul unei perioade de restructurări în care dezvoltatorul Windows a concediat aproximativ 10000 de angajați, reducând sau oprind activitățile mai puțin profitabile ale companiei.