Realitatea virtuală nu este încă pregătită pentru a deveni populară, a declarat Reggie Fils-Aime, preşedintele Nintendo America. „Urmărim spaţiul VR încă din zilele Virtual Boy. Noi vrem să fim siguri că următorul tip de conţinut pe care îl generăm devine mainstream, iar când ceva de genul VR se va apropia de acel punct, puteţi fi siguri că Nintendo va fi acolo”, a declarat el pentru Bloomberg.
O altă companie mare care nu pariază încă pe realitatea virtuală este Netflix. Reed Hastings, şeful companiei, a declarat recent că nu se grăbeşte să investească în conţinut VR, deoarece atunci când se uită la filme oamenilor le place să interacţioneze cu cei alături de care stau pe canapea, iar headset-urile VR sunt obositoare.
Deocamdată nici analiştii nu sunt optimişi în privinţa dispozitivelor VR. Firma de cercetare a pieţei Gartner estimează că
în 2017 vor fi livrate 6 milioane de dispozitive VR, faţă de 0,14 milioane în 2015. Cu 6 milioane de unităţi livrate într-un an este clar că această tehnologie nu poate fi un vector de creştere pentru companii cu cifră de afaceri anuală de zeci de miliarde de dolari, precum Google sau Microsoft.