Brand cu o reputație intrinsecă pe vremea când era asociat producătorului finlandez care l-a creat, Nokia și-a pierdut din strălucire după ce a devenit sinonim Windows Phone și Microsoft, decăzând și mai mult în sfera comercială a telefoanelor „de duzină”, după ce actualul proprietar HMD Global a intrat „la butoane”.
Nu e ca și cum Nokia ar fi încetat să mai fie un brand credibil pe segmentul smartphone, doar că produsele livrate au intrat tot mai mult în sfera soluțiilor de buget, cu performanțe în general onorabile, dar fără a mai impresiona prin ceva anume. Cu siguranță, nu a fost de ajutor nici faptul că odată ce au ales brandul familiar, cumpărătorii Nokia au fost lăsați să aștepte după noi revizii de Android, livrate în timp util pentru adepții altor branduri de telefoane.
În mod previzibil, atunci când proprietarul HMD Global a încercat să iasă din această fundătură lansând un produs mult mai calitativ, dar cu preț pe măsură, încercarea s-a lovit de indiferența cumpărătorilor care nu au mai luat în serios brandul depreciat timp de mulți ani.
Oficializând repoziționarea de brand, șeful diviziei de marketing a HMD Global, Adam Ferguson, a declarat fără loc de interpretări că ”fabricarea unui telefon de 800 dolari nu mai are sens pentru noi, momentan”. Același Adam Ferguson spune și că HMD nu vrea să ”fie implicată într-un război al specificațiilor cu alți jucători din industrie”, preferând să ”reprezinte ceva cu totul diferit
Amintind de HTC, un alt brand smartphone cu notorietate, HMD Global a încercat mai toate variantele cu brandul Nokia, lansând modele smartphone încadrate la mai toate categoriile de prețuri. Dar spre deosebire de HTC, s-ar părea că de data aceasta nu avem de-a face cu o ieșire tăcută pe ușa din dos, ci doar cu o consolidare a ofertei de produse pe nișa de piață care aduce cele mai bune vânzări, Nokia rămânând ca un brand orientat către consumatorii fără un set de așteptări clar definite, care recunosc mai degrabă brandul și promisiunea unor dotări competitive, disponibile la un preț atractiv.