Auzim de câteva săptămâni numai lucruri negative despre Apple şi vânzările slabe ale noului model de top, iPhone X, însă investitorii săi sunt cel mai probabil fericiţi. În ciuda faptului că în trimestrul întâi al anului fiscal 2018, care tocmai s-a încheiat, Apple a vândut mai puţine dispozitive decât în aceeaşi perioadă a anului precedent, veniturile şi profitul au fost mai mari, deci strategia lansării unui telefon mai scump pare să fi funcţionat.
Conform raportului Apple, în T1 2018, au fost vândute 77,3 milioane de dispozitive iPhone, o cifră mai mică cu 1,24 procente faţă de T1 2017 (78,3 milioane). Veniturile au fost însă în creştere cu 11,69 procente, de la 54,38 miliarde în 2017 la 61,58 miliarde în 2018. Motivul clar pentru creşterea veniturilor este preţul ridicat al dispozitivelor, atât iPhone 8 şi 8 Plus, cât şi iPhone X, fiind mai scumpe decât modelele lansate în anul precedent (cu 50 dolari pentru generaţia iPhone 8 şi 350 de dolari pentru X).
Per total, atunci când sunt luate în calcul toate produsele, compania a înregistrat vânzări cu 13% mai mari decât anul trecut, înregistrând venituri totale de 88,3 miliarde de dolari, numai în acest prim trimestru. În ciuda rapoartelor neoficiale care sugerau că iPhone X nu se vinde conform aşteptărilor, Tim Cook a declarat că „iPhone X ne-a depăşit aşteprările şi a fost cel mai bine vândut iPhone în fiecare săptămână de după lansarea sa şi până în prezent”.
Dacă exista vreun dubiu că iPhone X ar fi fost un succes, aceste cifre probabil că sunt dovada necesară pentru sceptici. Desigur, zvonurile despre limitarea producţiei de iPhone X par a fi reale, însă ar putea fi datorate în special faptului că în perioada imediat următoare sărbătorilor de iarnă, publicul cumpără mai puţine electronice scumpe.