Microsoft a vândut doar 2,3 milioane de smartphone-uri Lumia în primul trimestru al acestui an (al treilea fiscal al companiei), mai puţine cu 73% comparativ cu perioada similară a anului trecut, când compania a livrat 8,6 milioane de terminale.
Gigantul IT explică scăderea masivă prin „schimbarea strategiei în business-ul cu telefoane”.
Strategia a fost concedierea a aproape a tuturor angajaţilor Nokia şi concentrarea pe dezvoltarea de aplicaţii mobile pentru sistemele de operare mobile Android şi iOS.
Neglijarea propriului sistem de operare mobil de către Microsoft a dus şi la scăderea vânzărilor de terminale Windows Phone produse de alte companii, precum HTC sau Samsung, cu 36% în aceeaşi perioadă.
Ca urmare a vânzărilor slabe, veniturile generate de divizia de dispozitive a Microsoft au scăzut, în perioada ianuarie – martie 2016 cu 248 milioane de dolari, adică cu 11%. Declinul a fost încetinit de vânzările bune de dispozitive Surface.
Veniturile înregistrate din vânzările de telefoane (smartphone-uri şi standard) au scăzut cu 662 milioane de dolari (-47%).