Misfits Market, o platformă e-commerce din SUA care vinde fructe și legume bio pe care nu le vrea nimeni în magazinele tradiționale, a atras o rundă de investiții în valoare de 85 de milioane de dolari.
Ideea din spatele afacerii este una foarte interesantă. Compania vinde fructe și legume „urâte”, pe care nu le-ar pune nimeni în coșul de cumpărături la supermarket. Aceste produse nu sunt stricate și nici bolnave, doar că sunt strâmbe, au excrescențe ciudate sau pete care sunt inofensive.
Produsele sunt vândute cu discount, iar Misfits Market le procură de la fermieri care altfel le-ar arunca, transmite TechCrunch.
Utilizatorii primesc fructele și legumele acasă, în cutie, iar selecția și-o stabilesc pe platformă. Acestea sunt livrate săptămânal celor care plătesc un abonament.
Printre investitorii în companie se numără Valor Equity Partners, Greenoaks Capital, Third Kind Venture Capital și Sound Ventures.
Firma livrează acum și alte produse, printre care cafea, ciocolată, ulei, condimente sau sosuri. Acestea produse au și ele prețuri cu 20-25% mai mici decât în retail.
Compania reușește să ofere aceste prețuri căutând în piață produse care au anumite probleme, dar nu de calitate. De exemplu, Misfits Market a vândut un ulei de măsline a cărui etichetă a fost pusă, accidental, în poziția greșită. Pentru alte produse se apropie data de expirare sau au stat foarte mult în magazine fără să se vândă.
În ciuda avansurilor tehnologice și a faptului că marile companii încearcă să devină eco, cantitatea de alimente care ajunge la gunoi crește de la an la an, potrivit lui Abhi Ramesh, CEO-ul Misfits Market.
Compania a crescut rapid în timpul pandemiei. Misfits Market a angajat 400 de oameni din martie și până acum, față de doar 150 în cele trei luni de dinainte.
Firma este atentă și la alte detalii: 51 dintre angajați sunt bărbați, iar 49% femei. Totodată, 30% dintre membrii echipei de conducere sunt femei.