Gigantul chinez Huawei Technologies este unul dintre cei mai mari jucători din lume de pe piaţa de echipamente pentru telecomunicaţii şi este la un pas să devină numărul doi mondial pe piaţa de smartphone-uri. În primele trei trimestre ale acestui an compania a vândut peste
100 de milioane de telefoane inteligente. Însă viitorul nu a arătat mereu la fel de promiţător pentru compania chineză. Deşi bine cunoscut şi respectat în mediul de business, brandul Huawei s-a chinuit la un moment dat să câştige încrederea consumatorilor. De ce? În primul rând din cauza numelui. Oamenii de pe pieţele vestice nu ştiau (şi mulţi încă nu ştiu) cum se pronunţă Huawei. Mai mult, consumatorii nu aveau încredere în brandurile „Made in China”, care erau văzute ca potenţiale unelte ale regimului comunist de la Beijing. De aceea, multe companii din zona respectivă operează în vest sub alte mărci, mai prietenoase cu urechile clienţilor de pe aceste pieţe.
Revenind la numele Huawei, compania a fost nevoită la un moment dat chiar să publice pe YouTube un clip video în care explica cum se pronunţă acesta, de fapt. Potrivit lor, corect este „Wah-Way”, nu „Hooahwey”, „Huavei” sau chiar „Hawaaai”. Toate aceste probleme i-au determinat pe liderii companiei să ia în calcul (se pare că în 2011) schimbarea numelui, potrivit unui membru al consiliului director.
Aceasta este o practică obişnuită şi printre oamenii de business din Asia care fac afaceri pe pieţele internaţionale. Ei adoptă un nume precum „Richard” sau „Alex”. Astfel, omul de afaceri Liu Jin se prezintă, la o conferinţă pe care o ţine la Barcelona sau Berlin, sub numele de Richard Jin. Există chiar şi firme care îi ajută pe antreprenorii din China sau alte state din Asia să îşi aleagă nume englezeşti. Chiar şeful diviziei consumer din cadrul Huawei este cunoscut sub numele de Richard Wu.
Până la urmă, consiliul director al Huawei a decis să nu facă schimbarea, deoarece Huawei era un brand cunoscut, cu o reputaţie puternică pe piaţa de echipamente telecom. Totuşi, compania a lansat în 2013 un nou sub-brand pentru smartphone-uri, numit Honor. Potrivit Huawei, acesta este „un brand care nu se teme să facă lucrurile diferit, să fie curajos şi să aducă schimbări”.
Alte mărci care au reuşit să aibă succes uriaş pe pieţele vestice în ciuda faptului că şi-au păstrat numele din ţările lor sunt Samsung sau Mitsubishi. Pe de altă parte sunt şi companii care nu au avut curajul sau nu au dorit să rişte să atace pieţele occidentale folosind numele lor. Un exemplu este Matsushita Electric, care operează sub marca Panasonic.