CEO-ul OnePlus, Pete Lau, anunța încă din anul 2021 că OnePlus va fi integrat în cadrul OPPO. În prima fază, această colaborare s-a văzut în calitatea firmware-ului furnizat pe telefoanele OnePlus, care au început să semene tot mai mult cu produsele OPPO. Referită drept parteneriat strategic, versiunea mai aprofundată a acestei colaborări vizează inclusiv aspecte care țin de logistică și partea de hardware, telefoanele OnePlus urmând să fie vândute inclusiv în locațiile OPPO store din China.
Important de știut, OPPO și OnePlus sunt de fapt branduri deținute și administrate de o singură companie din China, BBK Electornics. În plus nu este un secret nici faptul că CEO-ul OnePlus, Pete Lau, a lucrat înainte la OPPO. Recent, acesta a fost pus să supervizeze strategia de produs ale ambelor branduri, așa zisul parteneriat reprezentând doar încă un pas în direcția integrării OnePlus ca și identitate alternativă Oppo.
Prin acest parteneriat, OPPO se angajează să investească în următorii 3 ani peste 1,3 miliarde de dolari în dezvoltarea produselor One Plus. Numită „era mărcilor duale”, noua etapă a colaborării dintre cele două branduri ar trebui să ajute lansarea unor produse deși mai bună calitate. Susținut prin finanțarea asigurată de OPPO, OnePlus va urma un model de business ultra competitiv, cu profit net zero de pe urma dispozitivelor vândute. Strategia nu este tocmai nouă, China făcând o adevărată tradiție din subvenționarea mai mult sau mai puțin directă a companiilor private considerate de importanță strategică, Huwei, ZTE sau Xiaomi fiind doar câteva dintre companiile care nu ar fi ajuns să se bucure de atâta succes doar prin forțe proprii.
Și de această dată, finanțarea primită în mod formal din partea „prietenilor” OPPO va ajuta produsele OnePlus să livreze tehnologii mai avansate și un nivel de calitate altfel nerealist pentru domeniul de prețuri în care sunt poziționate. Pe termen scurt, consumatorii care optează pentru viitoarele telefoane OnePlus vor fi cei mai câștigați, alegându se cu dispozitive superioare competiției, cel puțin, la partea de hardware. Însă pe termen ceva mai lung, eliminarea competiției prin practici de concurență neloială ar putea fi dăunătoare întregii industrii, împingând către faliment alte branduri mai mici, sau care nu se pot susține prin finanțare din surse obscure.