Operatorul telecom Orange România a fost amendat cu 10 milioane de euro pentru abuz de poziţie dominantă pe piaţa de plăţi şi reclame prin SMS. Această amendă este rezultatul unei investigaţii începute încă din 2016, iar sumă reprezintă peste 1% din cifra de afaceri a companiei, anunţă Ziarul Financiar.
Consiliul Concurenţei a pornit investigaţia în urmă cu mai bine de doi ani pentru „un posibil tratament discriminatoriu practicat de Orange România SA în relaţia cu companiile active pe piaţa plăţilor prin mesaje scurte prin intermediul telefonului mobil, respectiv pe piaţa mesajelor scurte publicitare prin intermediul telefonului mobil din România pentru furnizorii de servicii de plăţi şi reclame prin SMS”.
Sursele Ziarul Financiar au declarat sub anonimat că:
„Consiliul Concurenţei a finalizat investigaţia iar după ce a audiat şi toate companiile implicate în dosar, plenul autorităţii a decis să sancţioneze Orange România pentru abuz de poziţie dominantă cu o amendă de puţin peste 1% din cifra de afaceri. Cuantumul amenzii este de peste 10 milioane de euro.”
„ Conducerea Consiliului Concurenţei a votat pentru aplicarea unei sancţiuni de peste 1% din cifra de afaceri a Orange România.”
Investigaţiile au fost realizate pe parcursul ultimilor ani atât în cadrul Orange România, cât şi în cadrul companiilor „discriminate”.
„În cadrul investigaţiei au fost efectuate inspecţii inopinate atât la sediul Orange România SA, cât şi la sediile unora dintre agregatorii de plăţi prin SMS, existând indicii că aceste companii pot deţine probe necesare autorităţii de concurenţă pentru o evaluare exactă a comportamentului Orange România SA pe pieţele respective”.