În ciuda a ceea ce scrie presa, piaţa globală de smartphone-uri nu este o cursă între doi mari jucători, Samsung şi Apple. Aceste două companii ocupă primele două poziţii pe piaţă, dar două treimi din telefoanele inteligente vândute în fiecare an în lume sunt produse de alte companii, după cum arată Statista într-un infografic recent.
Cota de piaţă combinată a celor doi giganţi a fost de 32,5% în cel de-al treilea trimestru al acestui an, cea mai redusă din ultimii trei ani. Ambele companii vând mai puţine smartphone-uri în acest moment. Samsung a consemnat un declin al livrărilor de 13,5%, iar Apple unul de 5,3%. Problemele Samsung au fost cauzate de incidentul Galaxy Note7, iar declinul Apple de decizia companiei de a nu lansa un iPhone cu design proaspăt în acest an.
Pe când cele două mari branduri au scăzut, piaţa de smartphone-uri a înregistrat o creştere de 7,7% comparativ cu cel de-al treilea trimestru al anului trecut.
Slăbiciunile celor doi giganţi sunt speculate de jucătorii mai mici, dar şi de ocupanta locului trei de pe piaţa de smartphone-uri, Huawei. Compania chineză şi-a propus ca în următorii doi ani să depăşească Apple şi să devină numărul doi. Şi ceilalţi doi jucători din top cinci, OPPO şi Vivo, speculează cererea tot mai mare de dispozitive mid-range de pe pieţele emergente.
În aceste condiţii, clasamentele de anul viitor ar putea arăta foarte diferit de cele de acum.
You will find more statistics at Statista