Plantronics: Numărul angajaţilor care muncesc în birouri a scăzut simţitor, datorită noilor tehnologii care permit lucrul de la distanţă

28.02.2018
Plantronics: Numărul angajaţilor care muncesc în birouri a scăzut simţitor, datorită noilor tehnologii care permit lucrul de la distanţă

Numărul angajaţilor care muncesc în birouri a scăzut, de la 96% în 2013, la 89% în 2017, ca urmare a faptului că tot mai mulţi oameni muncesc de la distanţă, potrivit unui studiu realizat de compania Plantronics.

 

Conform cercetării, utilizarea mobilelor şi a comunicaţiilor unificate este în creştere: 72% dintre respondenţii din 2017 au spus că folosesc telefonul inteligent pentru comunicarea legată de muncă, în creştere cu 12 puncte procentuale faţă de 2013. Totodată, 29% au spus că folosesc computerul pentru apeluri – mai mult decât dublu faţă de cei 13% din 2013.

 

CITEŞTE ŞI: Plantronics Voyager 6200 UC – căşti Bluetooth premium gândite pentru profesionişti, dar pe care le poţi folosi oriunde [REVIEW]

 

Dar pe măsură ce utilizarea computerelor şi telefoanelor inteligente a crescut, telefoanele fixe au pierdut teren: 85% dintre respondenţi au spus că folosesc un telefon fix, de birou, în 2017, faţă de 96% în 2013. Totuşi, doar 43% mai iniţiază apeluri de pe telefonul de pe birou, faţă de 66% în 2013.

 

„Una din concluziile studiului este că oamenii petrec mai puţin timp în birourile tradiţionale, în medie. Puteţi remarca din aceste cifre că locul de muncă devine mult mai flexibil şi că angajaţii lucrează mai mult de acasă sau din alte locuri. La nivel global, atunci când oamenii sunt la birou, ei petrec mai mult timp în spaţii comune, comparativ cu timpul petrecut la birourile personale”, potrivit unui comunicat al Plantronics.

 

Foto: Pixabay

 

Mobilitatea a venit la pachet şi cu alte provocări în modul în care oamenii muncesc. De exemplu, timpul petrecut comunicând a crescut în 2017 la 60%, faţă de 46% în 2013. Plantronics relevă că 21% din respondenţi comunică direct cu colegii de echipă, comparativ cu 17% în urmă cu cinci ani.

 

Totodată, comunicarea în creştere a condus la înjumătăţirea timpului alocat deplasărilor, de la 12% la numai 6% din timpul de muncă (excluzând naveta zilnică).

 

Studiul a fost realizat pe un eşantion de 4.480 de respondenţi, adulţi care muncesc cel puţin 20 de ore pe săptămână într-o companie medie.

 

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult